• johann­aahenr­ik
    Fri 11 Oct 2019 11:02
    723 visningar
    3 svar
    3
    723

    Moderkakan i framvägg v 32

    Hej!

    Ni som haft moderkakan i framvägg, hur har ni upplevt försterrörelserna runt vecka 32 och framåt? Jag känner bebis många gånger om dagen så är inte orolig på det sättet. Jag upplever dock inte att det skulle göra ont eller att rörelserna är så kraftfulla som många beskriver.

  • Svar på tråden Moderkakan i framvägg v 32
  • Fri 11 Oct 2019 12:18
    #1
    johannaahenrik skrev 2019-10-11 11:02:15 följande:

    Hej!

    Ni som haft moderkakan i framvägg, hur har ni upplevt försterrörelserna runt vecka 32 och framåt? Jag känner bebis många gånger om dagen så är inte orolig på det sättet. Jag upplever dock inte att det skulle göra ont eller att rörelserna är så kraftfulla som många beskriver.


    Jag har också moderkaka i framvägg, är 40+6 idag. Jag har alltid också känt/sett bebis men aldrig så de gjort ont. Mitt på magen känner ja aldrig men ja ser därimot att bebis rör sig men på sidan så känner jag bebis. Så för mig har jag behövt även titta på magen, för annars hade ja blivit tokig och trott att bebis ej rör sig, eftersom ja inte känner alla rörelser. Men detta är ju så olika för alla, viktiga är ju att den följer sina egna rörelser som bebis har :)
  • Fri 11 Oct 2019 17:20
    #2

    Tre barn med moderkakan i framvägg tre med den i bakvägg. Rörelserna har enligt mig inget med moderkakan att göra utan mes barnet. En av dom med moderkakan fram var så vild att jag inte kunde ligga ner och sova för då tryckte hon sig uppåt så jag inte fick luft. Hon sparkade ofta så hårt att jag funderade på om hon haft sönder något i magen/revbenen. Nu väntar jag nr 6 och har moderkakan i framvägg även nu men denna unge är lugn som en filbunke och det är mest sega rörelser. Flyttar ett ben. En liten buff hicka flyttar rumpan osv osv. Inga enorma starka rörelser. Är nu i v 35 så det är en lugn bebis helt enkelt.

  • Fri 11 Oct 2019 17:40
    #3

    Jag har moderkakan i framvägg och har känt rörelser sedan långt tillbaka. Kan se hur det sticker ut ett knä eller en fot och hela magen hoppar till. Men hade däremot inte lika tydliga rörelser när jag väntade dottern och också hade moderkakan i framvägg, så det kan variera.

Svar på tråden Moderkakan i framvägg v 32