• EnglaoDevil

    Symtom men negativa tester!

    Är jag gravid eller inte??

    Jag hade oskyddat sex för ca 4 veckor sedan, tror ägglossningen kom runt samma tid men har så oregelbunden mens att jag inte vet alls.

    För ca 2,5 veckor sedan ökade mina flygningar så mycket att jag hela tiden trodde mensen hade kommit, några dagar senare började jag må illa på morgonen, det utökades till att må illa från och till hela dagen, speciellt när jag inte ätit på några timmar.

    Det enda som hjälper mot illamåendet är att småäta konstant.

    Jag har mått likadant med mina första två barn i början.

    Jag väntade tills när jag trodde min mens skulle börja, tog ett test som var negativt.

    Trodde då helt på det och ca 5 dagar senare fick jag en liten blödning som höll i sig i ca två dygn.

    Okej tänkte jag, nu fick jag mens så då är jag definitivt inte gravid!

    Illamåendet höll i sig in i andra veckan och nu började jag känna molande värk i magen och att alla dofter var jättestarka.

    Var inte sugen på nån mat men äter för annars kommer illamåendet ännu starkare.

    Började nästan gråta när jag såg på reklam på tv, vilket jag inte alls brukar göra i vanliga fall.

    Magen svällde upp och jag började känna mig förstoppad, men det brukar jag ju göra lite då och då så tänkte inte mer på det.

    Nånstans började jag ändå tvivla på om jag ändå inte var gravid. Tog ett test till, negativt.

    Alla symtom fortsätter och snart har det hållt på i 3 veckor!

    Idag var jag hos läkaren och fick göra blodprov efter lite tjat, bara för att få reda på hur det egentligen ligger till.

    Så klart får jag vänta tills nästa vecka på svaren så det är bara att gå oviss tills dess..

    Kan det vara så att jag inbillar mig alla dessa symtom?

    Jag har verkligen inte försökt bli gravid, händer det så händer det, så jag tror inte jag har påverkat kroppen så pass mycket. Men vem vet?

    Någon som känner igen sig och det visat sig att de varit gravida trots flera negativa test och en mensliknande blödning?

    Symtom:

    - Illamående, speciellt på morgonen, hjälper när jag äter nåt.

    - Molande värk i magen.

    - Sprängande huvudvärk som kommer och går.

    - Känslig mot dofter, täppt näsa.

    - Inte sugen på nån mat.

    - Tröttare än vanligt.

    - Humörsvängningar, gråter väldigt lätt.

    - Gasig uppblåst mage.

    - Förstoppning.

    - Svullna bröst, ilar i bröstvårtorna.

    - Lite yr från och till.

    - Ökade flytningar.

    - Gått upp ca 5 kg senaste månaden.

    - Inte högt blodtryck.

  • Svar på tråden Symtom men negativa tester!
  • Daphodil

    Det låter tyvärr väldigt osannolikt att du skulle vara gravid om du hade ägglossning för 4 v sedan, symtom i 2,5 vecka och fortfarande negativa tester. Jag har varit i den situationen och vet hur man hoppas.

  • Jag är bara jag

    Det är extremt ovanligt att inte få plus om man passerat äl med 4 veckor. Även 2 veckor efter får de flesta plus. Eftersom det är hcg som ger gravsymptom borde testen av det skälet också visat gravid om du hade varit det. Jag vet en här som testade negativt vecka efter vecka, även hos b.m, men när hon gjorde VUL visade det sig att hon var gravid i v.11! Men det är en enda jag läst om under alla mina år här.

  • Anonym (H)

    Inte helt omöjligt att du är gravid. Men tycker det låter mer som du blivit skengravid. Det kan man också bli, har vart det. Jag orode mig för en graviditet hela tiden förr. Så fort jag fick något symtom som skulle kunna vara graviditet så kände jag efter om jag hade de andra symtomen. Ju mer jag kände efter ju fler symtom fick jag och upplevde till och med att brösten växte lite. Men jag var inte gravid. Blev oplanerat gravid ett antal år efter skengraviditeten.

    Jag skulle giss på att du inte är gravid eftersom flera graviditetstester visat negativt och dom brukar vara rätt så tydlig.

Svar på tråden Symtom men negativa tester!