• Anonym (Omöjligt?)

    Kär efter första dejten, möjligt?

    Har pratat med en kille i ca två veckor innan vi träffades första gången. I dessa två veckor märkte vi båda att vi verkligen klickade i hur varandra var. När vi sedan träffades i tisdags så kom det fram att det var bådas bästa kväll på länge och att vi verkligen klickade då med.. Vi hade så kul och hade så mycket att prata om. Efter dejten säger han att han verkligen vill satsa på mig och att han är beredd att ta bort dejtingappen direkt.. Han säger att han ser potential och har berättat för många av hans vänner att han ska på dejt.

    Jag kände exakt likadant.

    Nu har han pkt på en weekend med sin kompis och vi båda längtar tills han kommer tillbaka och får ses.

    Vi har tagit bort dejtingappen båda två och känner verkligen att vi vill satsa, ge detta ett ärligt försök.

    Jag är sååå lycklig men ändå lite rädd och fundersam. Vi har bara kramats hittills och bara setts en lång kväll.

    Blir så glad att han hör av sig, tar sig tid, ringer och verkligen bekräftar en.

    Är det här möjligt att känna såhär?

    Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Kär efter första dejten, möjligt?
  • Anonym (A)
    Långbenopluto skrev 2019-10-11 18:18:07 följande:
    Omöjligt kär, men förälskad och attraherad är möjligt på så kort tid.

    Hoppas allt går bra <3
    Håller med
  • Anonym (popopo)

    Det är väl klart man kan bli kär vid första ögonkastet!!
    däremot att ÄLSKA någon djupt som man knappt känner är väl kanske inte så troligt.

  • Anonym (Omöjligt?)

    Ja, jag tänkte inte älska, mer förälskad :)

  • CitronTulo

    Har hänt många gånger, jag blir snabbt förälskad! Men sen är det olika om känslan håller i sig eller inte..
    Ibland gör den det, men ibland har jag omvärderat honom och situationen när vi har lärt känna varandra lite mer! Allt är inte guld som glimmar, haha! Men känns det bra så är det klart man vill satsa! Men man bör vara lite rädd om sig också och inte låta saker skena iväg för mycket innan man känner varandra! En balans mellan förnuft och känsla brukar bli bäst!

    Men hoppas det går bra för er! <3

  • Anonym (Omöjligt?)

    ja jag kan känna att det känns lite läskigt och att jag är rädd för att han plötsligt ska ändra sig och dra. 
    Vi tar det lugnt trots detta , träffas inte varje dag men ses en dag här, nån timme den dagen, sover över en annan dag. vi har planer för kommande månad tillsammans  så känns ändå ok.. har inte berättat för alla o så än heller..

Svar på tråden Kär efter första dejten, möjligt?