• CaJ0

    Behöver hjälp att räkna ut vilken vecka jag är i!

    Hej!

    Jag plussade i tisdags men vet verkligen inte vilken vecka jag är i pga sjukt oregelbunden mens (cykel allt från 31-45 dagar med utebliven mens i vissa cykler)... sista mensen var 27/7-1/8.

    Inte fått något utslag på äl-stickor sedan dess heller men har gjort grav.test lite till och från. Sist jag testade negativt var 13/9. Sedan kom plusset 8/10... någon som har förslag på vilken vecka jag bör vara i?

  • Svar på tråden Behöver hjälp att räkna ut vilken vecka jag är i!
  • Anonym (Clear blue)

    Ta ett clear blue med vecko indikator så vet du när befruktningen skett lägg då till två veckor så har du svaret där.

  • CaJ0
    Anonym (Clear blue) skrev 2019-10-12 10:39:26 följande:

    Ta ett clear blue med vecko indikator så vet du när befruktningen skett lägg då till två veckor så har du svaret där.


    Tack men den visar ju bara upp till 3 veckor så tänkte att den kanske ändå inte stämmer då det kan va mer än 3 veckor sedan befruktning skett... får väl vänta tills besök på mvc men det är jobbigt att inte veta haha...!
  • Daphodil
    CaJ0 skrev 2019-10-12 10:50:16 följande:

    Tack men den visar ju bara upp till 3 veckor så tänkte att den kanske ändå inte stämmer då det kan va mer än 3 veckor sedan befruktning skett... får väl vänta tills besök på mvc men det är jobbigt att inte veta haha...!


    Ok så vi vet att testet var negativt 13/9, så ponera att du hade fått ett svagt plus 14/9. Då hade du troligast varit i v 4 då. Vilket betyder att du som mest är i tidig v 8 idag, och som minst i sen v 4.
  • CaJ0
    Daphodil skrev 2019-10-12 10:56:38 följande:

    Ok så vi vet att testet var negativt 13/9, så ponera att du hade fått ett svagt plus 14/9. Då hade du troligast varit i v 4 då. Vilket betyder att du som mest är i tidig v 8 idag, och som minst i sen v 4.


    Tusen tack, det var något sånt jag misstänkte men kändes som jag räknat fel!
  • Anonym (Digitalt)
    CaJ0 skrev 2019-10-12 10:50:16 följande:

    Tack men den visar ju bara upp till 3 veckor så tänkte att den kanske ändå inte stämmer då det kan va mer än 3 veckor sedan befruktning skett... får väl vänta tills besök på mvc men det är jobbigt att inte veta haha...!


    Om du testar med digitalt och får 3+ så vet du iaf att befruktningen skedde för ca 3 veckor sedan och att du iaf är i 5+ då. Så om du har testat med digitalt och alltså får 3+ så är du någonstans mellan v.6-v.8.

    Du kan ju ringa och boka in privat vul om någon vecka för att få någorlunda rätt vecka bekräftat.

    Eller om du kan få ett vul gratis pga din oregelbundna mens. Beror nog på vart du bor

    Men grattis till graviditet!!
Svar på tråden Behöver hjälp att räkna ut vilken vecka jag är i!