Extrem smärta höger sida i rygg
Jag är en tjej på 24 år och har under flera år haft en viss smärta på vänster sida av kroppen. Jag kan börja med att säga att jag har sjukdomarna Endometrios, IBS och Överaktiv blåsa, då jag inte vet om dessa spelar stor roll i situationen.
Jag har under 2-3 år haft en större smärta på högra sidan av min överkropp. Det börjar oftast med att jag har ont i högra äggstocken (min högra äggstock har alltid varit svullen sedan tonåren), som sedan sträcker sig uppåt, både fram och bak, till början av revbenen. Så jag har alltså ont på hela högra framsidan och baksidan, speciellt midjan och exakt där högra njuren sitter. När det når dit, känns det som lava smärta precis på njuren, som kommer i attacker var 10e sekund, så att man ungefär får en reflex att smått hoppa ett andetag varje gång det händer, eftersom det gör så ont. Det blir också svårt att andas generellt sätt när jag får dessa smärtorna, och jag blir väldigt illamående och får ibland ont i huvudet. Men inte någon feber. Den här smärtan finns också lite mindre i midjan precis över äggstocken både fram och bak, som en båge. Där har jag under dessa åren haft en känsla av en vass stor sten som sitter där och trycker ibland, när allt börjar. Jag har alltid extremt stora smärtor i hela ryggen annars, som jag också haft sedan tonåren. Men som blivit mycket värre under åren, och kan inte stå upp ens 10 min längre utan att ryggen känns som en bruten glasspinne. Jag var inne akut för ungefär ett år sedan då jag hade problem med urinvägarna, där jag samtidigt berättade om allt det här. Dom gjorde ultraljud men kunde inte hitta något ovanligt. Andra gånger jag nämnt detta har det bara varit att de känt lite på min kropp och uteslutit någon sjukdom eller liknande. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, hjälp! Är det någon som haft eller har samma problem?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-10-12 20:43
Skrev fel längst upp, råkade skriva "vänster sida" men menar "höger sida" på kroppen.