• Steffe93

    Mina föräldrar accepterar inte min fklickvän.

    Hej, jag befinner mig i en svår situation enligt min mening. Jag är 26 år och har träffat en underbar tjej som jag är kär i. Vi båda är kära i varandra och för varje dag så växer vår kärlek allt mer och mer. Hon är 25 år, jag själv är 26 och hon kommer urpsrungligen från Iran. Hon har bott här i ca 5 år, och pluggar idag på högskolan.

    Till problemet, mina föräldrar accepterar inte henne. De säger att jag borde träffa någon som

    Är från deras kultur eller en svensk tjej. Vi själva är från Sydamerika. Jag har förklarat för de att jag älskar henne, och att jag Vill vara med henne, men de förstår inte alls. Vi

    Älskar verkligen varandra och jag har aldrig tidigare känt något så fint och vackert som jag gör för henne.

    Antingen väljer jag henne eller så väljer jag min familj har de sagt. Deras argument är att vi har Olika kultur och det kommer aldrig att fungera, att hur kunde jag

    Bli kär i en ?flykting?. vill verkligen inte göra det här valet men hur ska jag göra? Någon som är eller har befunnit sig i likande situation?

  • Svar på tråden Mina föräldrar accepterar inte min fklickvän.
  • Anonym (Emma)

    Jag tänker mer att dina föräldrar redan har gjort valet. De värderar sina fördomar högre än din lycka. Vad spelar det för roll om ert förhållande kommer hålla eller ej. Om de nu är så säkra på att det inte kommer hålla så behöver dem ju inte ställa ett ultimatum.

    Om jag var du så hade jag ställt om frågan. Det är dem som får välja för det är dem som har problemet. Antingen accepterar dem henne eller så förlorar dem dig.

    Allt detta handlar inte om att du ska göra ett val utan det är dem som valt att ställa detta ultimatum. Föräldrar vet inte alltid vad som är bäst för sina barn och ju öldre barnen blir desto mindre vet dem.

    Om du nu är lycklig med denna tjej i 1 år 10 år eller livet ut så noder dem bara vara glada för din skull.

  • Anonym (s)

    Vilken tur att du är myndig sedan flera år och inte behöver bry dig om vad dina föräldrar tycker.

  • Anonym (Fru)

    Du bestämmer själv.Vad dina föräldrar tycker om ditt val är deras problem.

Svar på tråden Mina föräldrar accepterar inte min fklickvän.