• Vattukvinna

    Ni som också lever med ångest

    Är inne i (ännu en) intensiv ångestperiod och känner att det skulle vara skönt att komma i kontakt med fler som lider av ångestproblematik. Kanske kan vi stötta varandra när livet är tungt?

    Jag är 40 år, gift och mamma till två fantastiska barn. Har ett arbete jag trivs med och är i det stora hela tillfreds med min livssituation. För det mesta rullar livet på och jag mår ok/bra. Men sen slår ångesten till och lägger sig som ett mörker över allt. Då brukar jag känna stark ångest i några veckor och varje minut blir en plåga. Har haft det så här i många år och medicinerar och har gått i terapi i omgångar. Har god kännedom om ångest då jag själv arbetar med människor som mår dåligt. Men när det gäller mig själv är det ibland som att jag tappar allt jag vet om konstruktiva sätt att hantera ångest.

    Så, finns det någon som har lust att dela med sig av sina erfarenheter? Skönt att prata med de som vet hur det är att leva med ångest.

  • Svar på tråden Ni som också lever med ångest
  • RPm

    Ångra stark över sina beslut som man har tagit. Kan man säga att det är tecken på ångest eller är det bara svåra situationer i livet som gör att man börja känna så.

Svar på tråden Ni som också lever med ångest