• Anonym (Hmm)

Vad betyder den här symbolen på mitt trådlösa wifi?

Som ni ser så är det en 1a vid den där symbolen. Betyder det att någon annan är inloggad på mitt wifi eller vad?

• Svar på tråden Vad betyder den här symbolen på mitt trådlösa wifi?
  • Anonym (Dela)

Vet inte riktigt men det skulle kunna vara kvaliteten på Wi-Fi. Nu ska man ha 4-6 tror jag.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Dela) skrev 2019-10-13 11:56:25 följande:

Vet inte riktigt men det skulle kunna vara kvaliteten på Wi-Fi. Nu ska man ha 4-6 tror jag.

Jag tycker mitt wifi funkar utmärkt.
  • Mom2be262

Rent spontant känns det som att det finns ett wifi till / en anslutning till, men jag är också väldigt oteknisk så min teori var bara det första som ploppa upp i huvudet haha

• Bananböjaren

Antalet anslutna enheter.

• Anonym (Hmm)
    Bananböjaren skrev 2019-10-13 12:23:49 följande:

Antalet anslutna enheter.

Hur menar du?
  • Bananböjaren
    Anonym (Hmm) skrev 2019-10-13 12:24:36 följande:
    Hur menar du?
    Att du delar ditt nätverk till en annan enhet.
  • Anonym (Hmm)
    Bananböjaren skrev 2019-10-13 12:27:55 följande:

Att du delar ditt nätverk till en annan enhet.

Förklara gärna... jag är så oteknisk så vet inte vad som menas med det.

Menar du att enheten delats med grannar så dom kan se min historik eller vara inne på mitt wifi?
  • Anonym (Hmm)

Kan tillägga att jag kom åt en knapp på wifi igår där det stod att jag skapat något för gäster.. vet inte vad som menas med det heller?!

• Bananböjaren
    Anonym (Hmm) skrev 2019-10-13 12:29:48 följande:
    Förklara gärna... jag är så oteknisk så vet inte vad som menas med det.

Menar du att enheten delats med grannar så dom kan se min historik eller vara inne på mitt wifi?
    Du delar troligtvis din anslutning via wifi till nån eller nånting. Gå in på inställningar, anslutning och leta efter nått som heter mobil hotspot eller surfzon eller liknande. Och se om det är påslaget.
  • Anonym (Hmm)
    Bananböjaren skrev 2019-10-13 12:34:28 följande:

Du delar troligtvis din anslutning via wifi till nån eller nånting. Gå in på inställningar, anslutning och leta efter nått som heter mobil hotspot eller surfzon eller liknande. Och se om det är påslaget.

Men om jag delar min anslutning kan någon se min Internethistorik då?
Svar på tråden Vad betyder den här symbolen på mitt trådlösa wifi?