Vad ska jag jobba med - SSK SOM ÄR LESS!
Hej!
Jag har jobbat som sjuksköterska i snart 10 år. På slutenvårdsavdelning, på mottagning, på äldreboende. Jag trivs inte med mitt jobb, varken nu eller tidigare - jag har valt fel utbildning. Nu arbetar jag på en stor mottagning, där jag har fått en högre befattning (inte chef). Till viss del kan jag påverka arbetet, men det är ändå väldigt smetigt. Jag upplever att allas arbete påverkar andras och detta tycker jag är besvärande. Jag vill kunna lägga upp mitt jobb precis som jag vill och inte behöva ta en massa hänsyn till alla känsliga kollegor. Det blir stressigt för mig och just nu så känner jag att jag har en alldeles för hög stressnivå. Dessutom tycker jag att verksamheten på mitt jobb är tråkig.
Jag vill detta:
1) Komma ifrån sjukvården helt
2) Gärna möjlighet att jobba deltid/mindre än 40 timmar per vecka
3) Arbete med något som kräver maximalt ett års utbildning, utöver den jag har redan - jag har en magisterexamen i omvårdnad
4) Inte behöva bli sjukskriven för stressrelaterade besvär
Jag är strukturerad, begåvad och lättlärd, Jag gillar naturvetenskap. Att lära ut saker tycker jag om. Jag blir lätt engagerad och tycker om att gräva i detaljer.
Snälla, om någon har något förslag så delge det till mig! Vad ska jag arbeta med?