• Anonym (Ts)

Män: vad är en lyckad tinderprofil?

Jag söker ett seriöst förhållande på tinder. Jag är 26 år, kvinna, driven, ambitiös, utbildad, god ekonomi, ser bra ut (för snygg för fula men för ful för de allra snyggaste haha). Jag är dominant i yrkeslivet och gillar att bestämma. Söker därför en man som är mogen, kan ta för sig och har ett dominant drag. Han får ibte vara rädd att sätta mig på plats så jag inte kör över honom. Ömsesidig respekt. Jag är även into bdsm vilket gärna får hintas om i profilen så att ?de som förstår, förstår?.

Hur anser ni en lyckad tinderprofil ser ut? Vilken typ av text? Hur många bilder? Några tips på hur jag borde utforma min profil? Vad får er att swipe:a höger respektive vänster?

• Svar på tråden Män: vad är en lyckad tinderprofil?
  • Anonym (Yl)

Ja som du uttrycker dig nu t.ex. låter som att du söker ett jobb. Jag är inte så tinder-insatt men det kanske är så folk gör?

• Anonym (Obi Wan Kenobi)

Det har forskats en del på "profilbilder", och det enskilt största fel som en kvinna kan göra är att ha en hund med på bilden. Är du inte hundägare så är det förstås inget problem.

• Anonym (Wo)

Jag tänder på humor. Nått skojigt med glimten i ögat som sticker ut får mig att titta en gång extra.

Man behöver inte dra allt i presentationen. På dejting ska presentationen vara talande med så få ord som möjligt. Man ska bli nyfiken men av presentationen, inte veta allt direkt. Då finns det liksom inget att fråga om. Inbjud till frågor. Om du gillar att resa tex så kan du ersätta det med att fara och flyga. Humor och skapar en fråga vad du menar. Konversationen är igång.

• Ignoramus

HAHA är det sant? Eller är du en hundhatare som bedriver nåt sorts politiskt spel på Facebook? Oavsett är det ju ett bra sätt att sålla bort personer man inte passar med; om jag blir bortvald för att jag har en hund med på bilden så är han redan bortvald av mig för längesen.

Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2019-10-13 16:15:21 följande:

Det har forskats en del på "profilbilder", och det enskilt största fel som en kvinna kan göra är att ha en hund med på bilden. Är du inte hundägare så är det förstås inget problem.

• Anonym (Emma)

Nu är jag ju tjej men läste nånstans att man lätt kan "skrämma" iväg även den rätta killen genom att ha en lista med "krav". Med det menar jag att även om en annan kille vill ha och söker något seriöst så kan det göra att han ändå väljer bort en tjej som har skrivit in sin profil att hon endast är ute efter något seriöst. Visst vill du slippa skriva med en massa så är det ett effektivt sätt att sålla på.

Ett annat tips för att lättare starta en konversation är att ha en fråga i sin presentation. Det tar bort pressen lite och gör det enkelt för killen att skriva. Behöver heller inte vara en seriös fråga utan bara något som öppnar för dialog. Jag hade en gång: vad skulle du välja mellan att antingen vara tvungen att springa vart du än skulle eller att alltid behöva skrika när du pratar? Det startade några roliga konversationer.

Jag har främst använt tinder och de gånger jag fått flest matchningar är då jag haft bilder där jag lett, gjort någon ful grimas, där mina ögon "poppat" fram eller där jag varit så gott som osminkad. (är inte mycket sminkad på andra bilder heller)

• Anonym (Hmmm...)

En tjejkompis hävdar bestämt att sedan hon slutade visa upp ansiktet på bild (Hon är inte särskilt attraktiv i ansiktet hävdar hon) och istället putade med baken i träningsbyxor (Hon har en väldigt fin vältränad bak) har hon fått dubbelt så många matchningar.

Jag tror inte hon ljuger, så även om det verkar billigt så verkar det fungera. Man visar upp sig från sin bästa sida på foton helt enkelt.

• Anonym (Ts)

Haha är det sant?? Jag har en hund just nu... varför ska man inte ha det? Kan du länka forskningen?
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (Ts) skrev 2019-10-13 17:00:19 följande:
    Haha är det sant?? Jag har en hund just nu... varför ska man inte ha det? Kan du länka forskningen?
    För mig hade det definitivt hjälpt. Jag är tyvärr allergisk mot hundar, men jag älskar dem ändå så för Tinder som mest är till för hook-ups hade det vart jättebra. Käka allergimedicin, gosa med en vovve och sedan sex med matte. Perfekt ju när jag inte kan skaffa en egen hund.
  • Anonym (Wo)

Tror att det handlar om att killen känner sig ratad för hunden kommer alltid i första hand.

Samma med hästar eller annan sport som tar mycket tid från det kommande förhållandet. Om man inte delar intresset förstås!
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)
    Det nämndes i en TV-intervju, men jag minns inte i vilket sammanhang.
    När jag Googlar hittar jag bara den motsatta åsikten:

www.harligahund.se/sa-lyckas-du-pa-tinder/

Personligen tycker jag att en hund är ett minus. Den kräver mycket engagemang.
  • Anonym (Hehe)

Se glad och villig ut. Minst en bild med urringat. Text, inte så noga.
    Hehe.

• TriC
    Anonym (Hmmm...) skrev 2019-10-13 16:45:33 följande:

En tjejkompis hävdar bestämt att sedan hon slutade visa upp ansiktet på bild (Hon är inte särskilt attraktiv i ansiktet hävdar hon) och istället putade med baken i träningsbyxor (Hon har en väldigt fin vältränad bak) har hon fått dubbelt så många matchningar.

Jag tror inte hon ljuger, så även om det verkar billigt så verkar det fungera. Man visar upp sig från sin bästa sida på foton helt enkelt.

Ja, men nu är det ju så att TS söker seriöst, inte karlar som bara vill knulla. 

Sänder man ut signaler om att det handlar om sex, så är det bara sex man får. 
  • TriC

Sant! Hundbilder är en klar nackdel! 
  • Anonym (Statistik)

En seriös profil har självklart bilder som inte är gamla. Tydliga. Helkropp ska finnas med kläder på, inga bikinibilder. Presentation bör finnas.

Se till att någon annan har tagit ett par av bilderna iallafall så inte allt är selfies.

Brukar resonera att jag ska kunna känna igen personen om jag träffar henne.

Sen om man ska tro på den tillgängliga statistik som finns så swipar män höger på varannan. ( tjejer, känn er utvalda ???? ). Kvinnor däremot swipar höger på ca 1 av 20.

Jag finns själv på tinder och är endast seriös. Vet mitt värde och skulle aldrig swipa höger på något annat än det ovan. Aktiv i perioder då det har en tendens att stjäla för mycket tid. Har hur lätt som helst att få in massor av matchningar. Min profil bygger på det ovan. Sen är det bara att hitta seriöst tillbaka. Det är nog lättare att göra som man dock.

• uska81

Varför använda Tinder när man söker seriöst? Är väl en ytlig sida. Betala istället för tex mötesplatsen. Jag har även dejtat seriösa på Happy pancake.

• Anonym (Statistik)

Frågan var ändå hur en tinderprofil skulle se ut. Inte vilken annat forum som skulle användas.

Sen har tinder för mig levererat seriösa träffar. Rent krasst tycker jag tinder har oförtjänt dåligt rykte.

• uska81

Kanske för att man Tinder ska swipa höger eller vänster på foton/utseende. Då samlas även oseriösa extra lätt. Var bara ett tips från en veteran :)

Men nu har jag pojkvän. Dock aldrig fått från Tinder. Men som med allt annat kan man ju hitta ett guldkorn. Men mindre chans...

Svar på tråden Män: vad är en lyckad tinderprofil?