• Sun 13 Oct 2019 20:08
    216 visningar
    1 svar
    1
    216

    Julbudget

    I år tänkte jag försöka göra en budget (och hålla mig till den) när det kommer till klappar till barnen. Har 2 tonåringar. Dom har inom rimliga gränser alltid fått det mesta dom pekar på. Och jag vet att rimligt är olika för alla. Tänker att 3000 kronor skulle vara lämpligt, men för 3000 får man inte många klappar. Vad står på önskelistan iår? Högtalare, nya slalomskidor, airpods osv.

    Jag gillar ju överflöd i juletid och typ 3-4 paket är inget överflöd... (jadå, vi skänker också via giving People osv. Året runt och nått extra i juletid.)

  • Svar på tråden Julbudget
  • modsey
    Sun 13 Oct 2019 20:11
    #1
    MammaMusan skrev 2019-10-13 20:08:12 följande:

    I år tänkte jag försöka göra en budget (och hålla mig till den) när det kommer till klappar till barnen. Har 2 tonåringar. Dom har inom rimliga gränser alltid fått det mesta dom pekar på. Och jag vet att rimligt är olika för alla. Tänker att 3000 kronor skulle vara lämpligt, men för 3000 får man inte många klappar. Vad står på önskelistan iår? Högtalare, nya slalomskidor, airpods osv.

    Jag gillar ju överflöd i juletid och typ 3-4 paket är inget överflöd... (jadå, vi skänker också via giving People osv. Året runt och nått extra i juletid.)


    Hur gamla är tonåringarna?
    Våra stora barn är ju iofs lite äldre och har egna boende. Brukar köpa fina badlakan, lyxigare sängkläder och något finare husgeråd de kanske inte köper själva. Då de var mer tonåringar var det mobiler, spaweekends ( gillar att ge bort upplevelsesaker) , mysigt restaurangbesök och sånt. Minns att min 16 åring ( då) fick en Ålandsresa som vi sen åkte på tillsammans. En annan gång en weekend i London. Dyrt, ja men ändå kändes det som vettiga saker att ge.
Svar på tråden Julbudget