• Mary Bell

Kånka runt på allt...eller?

Ni som inte har barnvagn utan bär era barn hur gör ni med allt man måste ha med sig när man går ut? Skötväska+ egen väska?

• Svar på tråden Kånka runt på allt...eller?
  • Helene m Olivia o Sigrid

Jag har inte så mycket grejer helt enkelt!

Jag har en väska med ombyte (body, strumpor och byxor till Sigrid och extra trosor, strumpor och tröja till Olivia) några blöjor och min börs, mina nycklar och lypsyl. Ibland kan en banan (i bananfodral) få följa med också.
    Inte särskilt jobbigt att bära på.
    Ibland har jag ryggsäck och ibland en tygväska, på sommaren har jag ibland bara en midjeväska där en blöja och börsen och nycklarna ryms.

Ska jag gå och handla tar jag alltid vagnen så jag kan lasta i den.

• Bebisens mamma

Jag stoppar det allra nödvändigaste (utöver mitt barn) i jackfickorna.

• doddit

Jag packar i en midjeväska, ganska stor köpt på stadium. Man får lära sig att bara ta med det nödvändigaste. Brukar ha ombyteskläder, blöja, plånbok, telefon, nycklar osv och ibland en burk mat eller en frukt.
    Behöver jag ha mer saker med mig så tar jag en ryggsäck.

• Hallonpaj

Vagn är rätt bra att köra prylar i, tycker jag.

Eller så tar jag bara pyttelite i en handväska, typ en blöja och plånbok. Ofta har jag annars med tusen onödiga grejer, tex 6 blöjor och sen använder jag max 1, kanske ...

• Mary Bell

Jag är nog typen som kånkar på lite väl mycket saker...blöjor, ombyter, tvättlappar+alla mina grejer och gärna något att äta också

• nikon

Fördelen med att ta med sig vagn om man ska vara ute länge är att då kan man (om det inte är för kallt) byta blöja i vagnen + att man har ett bra förvaringsställe för övriga saker man känner att man måste ha med sig.

Annars så packar jag ner nycklar, plånbok och mobil i mina fickor + en skötväska till blöjor och ombyten.

• MuminMy

har det jag behöver till sonen i en liten necessär å så brukar jag ta en ryggsäck...

/my - mamma, medlem och moderator
  • butterfly0725

jag har också en liten ryggsäck med mig där det finns två blöjor, en haklapp, liten påse med våttservet, en liten skötunderlägg av plast&tunnskum, ev lite burkmat (om vi ska på stan länge) eller välling (korta ärende)

• mammatilldig

har ryggsäck vid behov men oftast behövs bar bilnyckel och pengar när han använde blöja stoppade jag en i sjalen.

vad behövs mer??

• Mary Bell

oj, jag har MASSOR med mig i jämförelse

• miriel

Man lär sig ganska såfort hur mycket saker man egentligen behöver ha med. Mycket som man tar med sig "för att man kan" behövs faktiskt inte . Hos oss (med två barn) räcker det oftast med bara en ryggsäck för en heldags utflykt.

• Karra1

Ryggsäck, men det har jag haft även när jag har vagn. Men så mycket behöver man väl inte ha med om man bara ska ut en kort sväng?! telefon, nycklar och plånbok i fickan och kanske en blöja

När jag är i skolan (8-17) har jag blöjor, ombyte ett par leksaker och mina skolsaker i ryggsäcken - och ibland en extra sjal förstås.

• Katharina

Bär jag fram har jag en ryggsäck med. Men inte släpar jag på lika mycket som om jag skulle ha vagn med

Bär jag på ryggen så har jag sakerna i fickor och en midjeväska.

Ska vi vara borta en dag så har vi ofta sulkyn med. Den kan "fyllas" med prylar vi vill ha med. Och sonen kan sova i den om han blir trött.

Ska vi in till Stockholm skulle jag aldrig i mitt liv ta med vagn. Då bär jag sonen fram i sjal och har ryggsäck...

Svar på tråden Kånka runt på allt...eller?