• Mon 14 Oct 2019 22:24
    1466 visningar
    4 svar
    4
    1466

    Plus i vecka 3??

    Hej vänner!

    Har en liten fråga!

    Har haft många gravidsymtom senaste veckan så tog idag ett test! Tyckte jag såg två streck! Tog ett till och samma där! Tog ett tredje och.. tja.. ingenting?

    Min sambo säger att jag säkert inte är gravid? Vad tror ni?

    Bifogar bild! Det från vänster är det första till höger är det senaste. Till saken hör att jag hade mens 22/9 vilket isåfall betyder att jag är gravid i vecka 3? Kan man plussa så tidigt?

    All kärlek och var snäll, mitt första inlägg!

  • Svar på tråden Plus i vecka 3??
  • Tue 15 Oct 2019 11:42
    #1

    Hej!

    Om du hade din mens första dag den 22/9 så är du i vecka 4 nu (eller som man också kan säga vecka 3+2). Jag fick mitt plus i vecka 3+6, och då var det tydligt, alltså inga oklarheter med svaga streck som knappt gick att tyda. Det är alltså inte helt omöjligt att du får ett svagt streck vid den tid efter mens du är nu.

    Som det ser ut på dina test så har du testat positivt! Håller tummarna för att de håller sig så och att de ökar i styrka allt eftersom :)

    När är nästa mens beräknad? Jag testade plus på BIM-4, men var då ändå på äl+13, eftersom jag har ganska lång cykel.

  • Tue 15 Oct 2019 11:51
    #2

    Jag hade nog testat med ett annat märke med morgonurin. E de positivt hade jag utgått från att jag va gravid annars e de nog fel på de testerna du har. Du kan ju också ta ett clearblue med veckoindikator så får du hur lång gången du e också.

    Lycka till!

  • R84
    Tue 15 Oct 2019 15:49
    #3
    Francegall skrev 2019-10-14 22:24:29 följande:

    Hej vänner!

    Har en liten fråga!

    Har haft många gravidsymtom senaste veckan så tog idag ett test! Tyckte jag såg två streck! Tog ett till och samma där! Tog ett tredje och.. tja.. ingenting?

    Min sambo säger att jag säkert inte är gravid? Vad tror ni?

    Bifogar bild! Det från vänster är det första till höger är det senaste. Till saken hör att jag hade mens 22/9 vilket isåfall betyder att jag är gravid i vecka 3? Kan man plussa så tidigt?

    All kärlek och var snäll, mitt första inlägg!


    Jag plussade i v 3+5 (då trodde jag att det var 3+4, men blev flyttad efter kub igår). Vi har försökt få barn i nästan 4 år och inte haft ett plus på 3,5 år (då två missfall) och de tidigare gångerna har jag fått ett svagt plus på bim. Den här gången fick jag starkare tre dagar innan bim och då har det gått vägen so far.

    Testet till vänster och i mitten är solklart positiva i mina ögon. Det till höger ser jag inget streck på.
  • Tue 15 Oct 2019 17:33
    #4

    Jag plussade i söndags på äl +7 så visst kan man plussa tidigt!

    Dina ser ju ganska positiva ut, så grattis! :D

Svar på tråden Plus i vecka 3??