• Anonym (Ts)

    Hur får man egentligen vaginal orgasm/slidorgasm?? Handfasta råd önskas.

    Alltså detta skulle jag gärna vilja veta, ja mer än gärna. Jag brukar i vanliga fall enbart känna att det är skönt med penetration in-ut i största allmänhet, men nu senast kände jag hur det liksom brände till på ett ställe som var nytt (?). Som har fått mig att vilja utforska mer, jag vet inte hur bara!? 

    Köpte ett ägg, men kände inget mer än ett BRRRRRR. Det hjälper inte heller att han håller på in-ut hur länge som helst, får bara som skavsår och ont! Kommer inte längre än så, känslan stegras inte bara. Konstigt.

    Så ni andra kvinnor här som har lyckats lära sig hur man gör (för ni finns väl), hur har ni gått tillväga? Rent praktiskt menar jag.

  • Svar på tråden Hur får man egentligen vaginal orgasm/slidorgasm?? Handfasta råd önskas.
  • Anonym (...)

    Det finns inget som heter vaginal orgasm.

    Vad menar du? Att kunna komma av att ha nåt i slidan utan att röra klitoris?

    Eller menar du att du vill komma under vaginalt samlag oavsett hur?

    Vibratorer gör sig mest nytta på klitoris och är rätt poänglösa inne i slidan!

  • Anonym (...)
    Anonym (Ts) skrev 2019-10-15 00:08:10 följande:

    Alltså detta skulle jag gärna vilja veta, ja mer än gärna. Jag brukar i vanliga fall enbart känna att det är skönt med penetration in-ut i största allmänhet, men nu senast kände jag hur det liksom brände till på ett ställe som var nytt (?). Som har fått mig att vilja utforska mer, jag vet inte hur bara!? 

    Köpte ett ägg, men kände inget mer än ett BRRRRRR. Det hjälper inte heller att han håller på in-ut hur länge som helst, får bara som skavsår och ont! Kommer inte längre än så, känslan stegras inte bara. Konstigt.

    Så ni andra kvinnor här som har lyckats lära sig hur man gör (för ni finns väl), hur har ni gått tillväga? Rent praktiskt menar jag.


    Rent praktiskt om du vill att samlag ska vara skönt. Stimulera klitoris antingen med fingrarna eller med en vibrator under tiden. + ha förspel.
  • Anonym (In ut)

    Vad håller på med in ut. Vad är det för en kille. Se till att han går ner på dig. Slickar dig till orgasm innan han kör kuken i dig. Gör han inte det så vägra in ut tills han lär sig.

  • Anonym (G)

    Min fru får ofta vaginal orgasm. Ofta när jag tränger in bakifrån utan att komma åt klitoris. Det handlar om att stimulera g-punkten. För in ett finger i fittan och känn på främre delen, där ett område känns lite rynkigt. Stimulera området inifrån och ut som en kom till mig rörelse.

  • Anonym (...)
    Anonym (G) skrev 2019-10-15 10:20:26 följande:

    Min fru får ofta vaginal orgasm. Ofta när jag tränger in bakifrån utan att komma åt klitoris. Det handlar om att stimulera g-punkten. För in ett finger i fittan och känn på främre delen, där ett område känns lite rynkigt. Stimulera området inifrån och ut som en kom till mig rörelse.


    Det är för att klitoris stimuleras även inifrån. Den största delen av klitoris ligger inuti kroppen.

    Det är dock långt ifrån alla kvinnor som kan komma på det sättet. De flesta behöver även stimulans på utsidan.
  • Anonym (vaginalorgasmen)

    Jag har bara lyckats med det på egen hand, aldrig med en partner. Jag för in två fingrar i slidan och får verkligen leta för att hitta rätt vinkel. Området som behöver stimuleras sitter för mig strax innanför slidmynningen, på främre slidväggen.

    Det brukar ju sägas att inte alla kvinnor kan få vaginalorgasmer, men jag kan ju berätta att jag trodde i många år att jag inte kunde det, men så en dag så hände det :) Så ge inte upp, fortsätt testa dig fram.

  • Anonym (Fru J)

    Min man ger mig riktigt sköna orgasmer när han tar mig bakifrån eller om jag ligger i missionären med en kudde under rumpan. Prova det!

    Ha långt förspel! Be din man smeka och kyssa nacke och hals, det är erogent.

  • Anonym (M)

    Om du vill experimentera på egen hand skulle jag rekommendera en dildo och testa i olika ställningar och vinklar. Ofta räcker det inte bara med tanklöst in/ut utan mannen behöver stöta i dig på rätt sätt. Har ni svårt att hitta fram till det under samlag kan det vara enklare att du testar själv och sedan kan visa honom hur han ska göra.

    Vad som fungerar bäst är väldigt individuellt, för vissa är det stimulans av den sk. G-punkten som sitter 4-5 cm in på den främre slidväggen. Då kan t ex doggystyle vara en bra ställning med tanke på att kuken får en naturlig vinkel mot det området. Det finns dock fler känsliga punkter längre in och därför är det värt att pröva sig fram för att se vad som är rätt för dig.

    Skulle du ha svårt att komma bara av penetrering är ett annat tips att ha sex i ställningar där han gnider mer mot din klitoris när ni rör er. Missionären med honom något högre upp på dig än vanligtvis är ett bra exempel, ett annat är att du rider honom med framåt-bakåt rörelser snarare än upp-ner.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (...) skrev 2019-10-15 05:05:13 följande:

    Det finns inget som heter vaginal orgasm.

    Vad menar du? Att kunna komma av att ha nåt i slidan utan att röra klitoris?

    Eller menar du att du vill komma under vaginalt samlag oavsett hur?

    Vibratorer gör sig mest nytta på klitoris och är rätt poänglösa inne i slidan!


    Så det har du bestämt? Jag menar att jag vill komma vaginalt med, eller utan stimulans på klitoris. Eftersom jag nu kände att det fanns något s a s mer där inne nånstans. Har inte skrivit nåt om vibratorer ens. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (In ut) skrev 2019-10-15 09:58:10 följande:

    Vad håller på med in ut. Vad är det för en kille. Se till att han går ner på dig. Slickar dig till orgasm innan han kör kuken i dig. Gör han inte det så vägra in ut tills han lär sig.


    Är inte frågan om det alls. Han går mer än gärna ner på mig o är väldigt uppmärksam, så det handlar bara om mig själv här.
Svar på tråden Hur får man egentligen vaginal orgasm/slidorgasm?? Handfasta råd önskas.