• Tue 15 Oct 2019 00:31
    428 visningar
    2 svar
    2
    428

    Tandblekning för hemmabruk, fungerar det?

    Hej!
    Jag är nyfiken på om ni har provat tandblekning för hemmabruk någon gång. Jag har gjort hos tandläkaren vid ett tillfälle och blev väldigt nöjd men det kostade även en slant. Provade att beställa hem ett tandblekningskit från vittleende.com för att utvärdera det (beställde dentaworks).
    Är det någon som gjort detta tidigare som kan dela med sig av sina erfarenheter? Min kompis var nöjd efter sitt köp därifrån men man är ju lite tveksam över kvaliten men ska tydligen vara samma innehåll i produkterna tydligen.

    Kan skriva resultatet sen !
    /Z


    tandblekning
  • Svar på tråden Tandblekning för hemmabruk, fungerar det?
  • Tue 15 Oct 2019 19:47
    #1

    Funkar det. Ja och nej. Många av de produkter som finns på nätet ger frätskador på tänderna. Andra är verkningslösa. Några innehåller resin och prismor som lägger sej som en hinna på tänderna men så småningom borstas bort. Vill man bleka sina tänder med bra produkter och bra resultat utan att riskeras att tänderna skadas är det tandläkaren som gäller.

  • Wed 16 Oct 2019 07:30
    #2
    Zara79 skrev 2019-10-15 00:31:37 följande:

    Hej!

    Jag är nyfiken på om ni har provat tandblekning för hemmabruk någon gång. Jag har gjort hos tandläkaren vid ett tillfälle och blev väldigt nöjd men det kostade även en slant. Provade att beställa hem ett tandblekningskit från vittleende.com för att utvärdera det (beställde dentaworks).

    Är det någon som gjort detta tidigare som kan dela med sig av sina erfarenheter? Min kompis var nöjd efter sitt köp därifrån men man är ju lite tveksam över kvaliten men ska tydligen vara samma innehåll i produkterna tydligen.

    Kan skriva resultatet sen !

    /Z


    Jag kan rekommendera att gå till tandhygienist och blästra! Tar bort beläggningar och fläckar på tänderna och du får lite vitare tänder på köpet, då dom blir rena. Betydligt billigare också
Svar på tråden Tandblekning för hemmabruk, fungerar det?