Missnöjd med present, känner mig som ett arsle..
Det här är ju nästan lite pinsamt.. men för mig är ?rätt? presenter ganska viktigt då jag ser det som att man lyssnat och känner sin partner väl. Jag känner mig verkligen såå dum, men kan inte hjälpa det. Jag fyllde år för några dagar sedan och min sambo hade hintat om att han hade en sån bra ?plan?. Till saken hör att jag aldrig egentligen fått nån present av honom. Förra året bjöd han på middag ute, vilket är mysigt ioförsej, men vi går då och då på resturang ändå så det blir inte extra speciellt.
Jag har köpt många små betydelsefulla presenter till honom ända från start, bara sådär, han bjuder mest på mat eller köper en chokladkaka när han ska ?överraska?.
Jag har hintat lite då och då om att jag älskar romantik, presenter, blommor och smycken. Och gullet kom såklart med en blomma på min födelsedag, och en chokladkaka!
Jag tror att han märkte av min besvikelse trots att jag försökte visa glädje, så då sa han att han bjuder på resturang också.
Han är så fin och försöker, men jag själv känner att jag aldrig får något inslaget, eller något bestående!
Blomman vissnar och chokladen äts upp. Sen har jag inget kvar att minnas hans uppmärksammande med.
Liksom ett smycke så man kan tänka på honom när man har det på sig, en parfym eller liknande, det hade jag älskat. Behöver inte vara dyrt eller så, för mig får det gärna kosta en tjuga liksom. Men mer bestående..
Jag vet inte vad jag ska säga eller göra. Blir ju besviken men har inte hjärta att säga det. Har hintat men vill ju inte säga rakt ut ?snälla köp ett smycke till mig!? För man vill ju ändå att det ska komma från honom. Känner mig så himla dum också som förväntar mig ?mer? på min födelsedag. Jag hintar och hintar om hur jag älskar paket, överraskningar osv. Pratat om och visat saker jag velat ha i flera år. Men ja.. jag fick ju en blomma iallafall, men det känns ändå inte riktigt som en ?födelsedagspresent?. Han har ju lyssnat eftersom han uppfattat att jag gillar blommor, men känns ändå lite halvhjärtat. Är jag dum? Vad hade ni gjort? Sagt något eller bara låtit det vara?
Åh..Vill ju inte såra hans känslor genom att verka otacksam.. Jag uppskattar hans försök och älskar honom djupt, men just resultatet blir inte sådär jättebra. Tips? Ska jag bara hålla tyst? Vet att han var vääldigt nöjd med att han hade köpt en blomma till mig för första gången!
Fyllde 27 och vi har varit tillsammans i två år.