• Glader02

    Blödning i livmodern

    Hej, jag letar efter fler som varit med om liknande eller går igenom samma sak just nu. Tacksam för svar.

    Jag är gravid i v 13. För cirka sex veckor sen började jag blöda, började rikligt så vi trodde att det var missfall. Men vul visade ett hjärta som slog men också en blödning i livmodern. Sedan dess har jag varit på vul ca 5 gånger och blödningen är fortfarande kvar i livmodern plus att jag fortfarande blöder ut lite lite varje dag. Fått tabletter för det som ska minska blödningen. Just nu är jag sjukskriven från mitt jobb då jag har en del lyft i mitt arbete. Nu har jag bara kub ultraljud inbokat nästa vecka.

    Som sagt så letar jag efter andra som går igenom samma sak och som kan berätta vad som hänt för er och hur allt gått.

  • Svar på tråden Blödning i livmodern
  • Ebo88

    Jag hade en blödning i livmodern under min andra graviditet.

    Började i v.6 och höll på till v.12. Oklart vad det berodde på men det slutade tillsist.

    Tyvärr så miste vi henne i v.25 men det hade absolut ingenting med blödningen att göra!!

    Läkarna kunde iaf se att blödningen inte utgjorde någon fara för barnet, men det var alltid lika jobbigt när det blödde

  • Anonym (M)

    Jag blödde (som lite mindre än mens) under min graviditet fram till vecka 13-14 ungefär då det plötsligt började störtblöda o kom en massa klumpar. Uppsökte kk eftersom jag trodde de va missfall men hjärtat slog och allting såg fint ut. De kunde inte riktigt svara på vad blödningarna berodde på men de kunde se ett blåmärke på livmodern där det antagligen blödde ifrån. De sa att det kunde samlas blod i samband med befruktningen som sen ?sipprade ut? efterhand. Efter den stora blödningen avtog det och sen har allting varit bra. Min tjej är nu tre månader o helt frisk!

    Hoppas allting går bra :)

  • Glader02
    Ebo88 skrev 2019-10-16 15:17:33 följande:

    Jag hade en blödning i livmodern under min andra graviditet.

    Började i v.6 och höll på till v.12. Oklart vad det berodde på men det slutade tillsist.

    Tyvärr så miste vi henne i v.25 men det hade absolut ingenting med blödningen att göra!!

    Läkarna kunde iaf se att blödningen inte utgjorde någon fara för barnet, men det var alltid lika jobbigt när det blödde


    Beklagar verkligen att ni förlorade barnet!

    Ja, det är verkligen jobbigt med alla blödningar.
  • Glader02
    Anonym (M) skrev 2019-10-16 16:18:47 följande:

    Jag blödde (som lite mindre än mens) under min graviditet fram till vecka 13-14 ungefär då det plötsligt började störtblöda o kom en massa klumpar. Uppsökte kk eftersom jag trodde de va missfall men hjärtat slog och allting såg fint ut. De kunde inte riktigt svara på vad blödningarna berodde på men de kunde se ett blåmärke på livmodern där det antagligen blödde ifrån. De sa att det kunde samlas blod i samband med befruktningen som sen ?sipprade ut? efterhand. Efter den stora blödningen avtog det och sen har allting varit bra. Min tjej är nu tre månader o helt frisk!

    Hoppas allting går bra :)


    Vad skönt att höra din historia! Gick du också på vul kontroller o så? Tack! Grattis till din bebis!
Svar på tråden Blödning i livmodern