• Wed 16 Oct 2019 15:47
    363 visningar
    5 svar
    5
    363

    Sviker jag honom om jag behåller barnet?

    Sviker jag honom om jag behåller barnet?

    Jag har redan gjort en abort eftersom han inte vill ha barn. Trots det så har vi slarvat och nu har jag blivit gravid igen. Han vet att jag vill ha barn och jag sa att jag inte gör en abort till. Jag vet att det är bådas ansvar och fel, såklart, men känner ändå att vill han verkligen inte ha barn så får man ju tänka på att skydda sig och inte lita på att avbrutningsmetoden ska fungera?

    Har någon varit i liknande situation?

    Vad gjorde ni? Hur hade ni gjort?

    Och snälla döm inte, vet att det är bådas fel.

  • Svar på tråden Sviker jag honom om jag behåller barnet?
  • Wed 16 Oct 2019 15:52
    #1

    Han vill inte ha barn men kör med avbrutet samlag som preventinmedel? VM i konsekvenstänk på den killen...

  • Wed 16 Oct 2019 15:58
    #2

    Svårt.

    Jag vet att en vän till mig växte upp utan en närvarande pappa, mamman blev gravid och behöll min vän mot pappans vilja. 10 år senare fick han fler barn med sin nya och som han ville ha. Detta har satt spår såklart och vännen känner sig inte älskad av sin pappa. Så mer svekfullt mot barnet att behålla mot någons vilja.

    Sen har jag en annan vän där hon var planerad men det tog slut när hon var 5 år och pappan gick upp i rök.

  • Wed 16 Oct 2019 16:01
    #3

    Prata med honom förklara hur du känner. Du sviker ingen. Som du själv vet så har ni ju båda samma ansvar för att förhindra graviditet och han har ju ännu större ansvar när han inte vill ha barn.

    Om du inte vill göra en abort till så ska du inte göra det men det är nog ändå bäst att prata om det och förklara hur du känner först och ta ställning till det sedan.

    Jag hade valt att diskutera det hela med min partner innan jag tog något beslut. Jag hade velat veta hur han ställde sig till det och kände inför det hela. Även om det slutgiltiga valet var mitt. Han kanske ändrar sig om han förstår hur du känner, eller inte...

    Är det så att ni är helt oense så kanske det är svårt att fortsätta er relation oavsett om du behåller barnet eller ej.

  • Wed 16 Oct 2019 16:57
    #4

    Nej du sviker inte honom. Han är vuxen och vet hur barn blir till men valde ändå att inte ta ansvar för sitt eget skydd. Och han har ingen talan om vilka ingrepp du ska göra på din kropp. En av få fördelar man har som kvinna.

  • Ful Anka
    Wed 16 Oct 2019 20:55
    #5

    Kvinnans vilja vinner alltid. Visst, mannen kan ha en åsikt men inte mer. Vad han anser och tycker och tänker är en bisak i sammanhanget. Han bestämmer inte, det bara är så.


    This is my life and I don't care
Svar på tråden Sviker jag honom om jag behåller barnet?