KelseyF skrev 2019-10-17 13:06:59 följande:
Jag förstår precis hur du menar! Vet inte hur många samtal jag haft när jag förklarar vad kalium brist är och att det inte är samma som kalcium. Så man känner sig rätt ensam i det hela då det verkar vara rätt ovanligt.
Ja det verkar i alla fall som det inte är något farligt, de har gjort ett 24 timmars EKG hemma som var inom vad som är normalt fast det gör inte extraslagen och hjärtklappningen mindre besvärande och läskiga. Jag tar nu ramipril som har minskat hjärtklappningen men inte fått bort det helt.
Maten tog väl ca 2 dagar innan det började bli som normalt och helt tillbaka var jag nog inte förrän efter en vecka.
Idag mår jag OK gällande det, mår dock inte jag inte bra på grund av nått annat som min läkare inte lyckats lista ut än vad det är.
Och jag åkte in till akuten efter ca en vecka och jag hade börjat kräka upp den lilla mat jag lyckades få i mig.
Vad skönt, ja det där känner jag igen, och dessutom att vårdpersonal inte vet vad detta innebär. En sköterska sa att jag skulle ta en riktigt lång promenad så skulle mina problem försvinna. Jag sa då men jag kan ju inte gå, nä jag vet det KÄNNS så sa hon. Hon var inne på att jag var utmattad som hon. Visst jag har även den diagnosen men detta var ngt annat. Så arg man blir när de bemöter en så, dessutom sa hon att jag egentligen skulle gå förbi psyket då det var tydligt att jag hade ångest och var orolig, haha vilken idiot.
Har också ringt många samtal till vården både innan man visste var det var och även efter, lika dålig respons. De förstod inte hur dålig man kunde bli. Tur man iaf fick tabl och dropp så man klarade sig.
Vad skönt att det iaf ska vara ofarligt, men jag vet det är jätte jättejobbigt att gå omkring med hjärtklappning. Tycker bisoprolol/emconcor funkat väldigt bra för mig, inte haft hjärtklappning på 8år!! Kanske kan prova det?
Okej, ja det är ju vad det tagit för mig med ungefär. Igår började jag känna mig som mig själv igen, så skönt. Känner mig starkare idag, och benen bär!
Okej vad jobbigt!! På vilket sätt mår du dåligt? Verkligen jobbigt när man inte vet vad som är fel, och läkarna inte heller fatta, tyvärr släpper de ofta taget om en då, fast det borde vara tvärtom! Aldrig känt mig så ensam som när jag blev sjuk.