• fancyr

    sökt jobb hos polisen, när referenser?

    jag var på en intervju för nästan exakt en månad sedan som tjänsten civilutredare.
    Jag har nu hört under månaden att de kontaktat alla mina tre referenser i olika skeden, den tredje fick ett samtal senast idag. 
    Alla har hört av sig till mig och sagt att de gett bra referenser och att det kändes positivt och lovande. 

    Vad kan jag förvänta mig nu? 
    Ska jag höra av mig och fråga hur rekryteringsprocessen går? 
    Eller bara vänta..

  • Svar på tråden sökt jobb hos polisen, när referenser?
  • Anna60

    Vänta några dagar eftersom det sista samtalet var idag. Det ser lovande ut då de ringt alla tre referenserna.  

  • fancyr
    Anna60 skrev 2019-10-17 12:56:01 följande:

    Vänta några dagar eftersom det sista samtalet var idag. Det ser lovande ut då de ringt alla tre referenserna.  


    Ja polisen är ju känd för att inte vara den snabbaste rekryteraren ????
  • Alexiandra

    Har du fått något svar än? När jag sökt (hos polisen alltså) så har svar kommit en till två veckor efter de ringt sista referens. Men då har de ringt samtliga referenser inom några dagar. Positivt svar.

  • fancyr

    Fick svar en månad efter intervjun, fick gå på säkerhetsinyervju veckan efter, nu har det snart gått två veckor sedan jag gick på den och har inte hört ett ord. Om jag inte blir godkänd får jag inte jobbet. De sa att de skulle höra av sig inom 3 veckor.

  • fancyr

    Japp, fick svar nästan exakt tre veckor efter intervjun att jag blev godkänd. börjar nya tjänsten 2 januari :)

  • fancyr

    Japp, fick svar nästan exakt tre veckor efter intervjun att jag blev godkänd. börjar nya tjänsten 2 januari :)

  • fancyr

    Japp, fick svar nästan exakt tre veckor efter intervjun att jag blev godkänd. börjar nya tjänsten 2 januari :)

Svar på tråden sökt jobb hos polisen, när referenser?