• est82

    Tips på bra läkare vid upprepade missfall

    Jag behöver alla tips jag kan få för upprepade missfall. Först två friska barn utan problem och nu fyra missfall under 18 månader. Har genomgått utredning på Sophiahemmet, men de hittar ingenting och bedömer därför att det beror på låg äggkvalitet. Har amh på 1,3. Så ingen hjälp där. Har fått råd av fertilitetscoach att utesluta gluten, mjölkprotein, socker, koffein och äta en mängd kosttillskott. Äter magnesium, zink, omega 3, inositol, b-komplex, d vitamin. Samt att jag gör akupunktur. Nu vill jag titta på att göra en utredning utomlands eller annat ställe i Sverige för att få bättre hjälp. Upplever att vi i Sverige ligger så långt efter i den här typen av lägen, så otroligt svårt att få hjälp här. Äggdonation är ett alternativ men vill gärna utesluta allt annat först. Har någon bra tips på bea läkare i Sverige eller utomlands där de är mer hjälpsamma än på Sophiahemmet?

  • Svar på tråden Tips på bra läkare vid upprepade missfall
  • Jag är bara jag

    Ursäkta mig, men fertilitetscoach? Låter som kvalificerat dravel med nån självutnämnd expert. Det enda av det uppräknade som bevisligen kan påverka missfallsrisken är koffein. En massa kosttillskott kan tvärtom göra det svårare att bli gravid och är aldrig nånsin nåt som rekommenderas av läkare. Äter du allsidig kost och inte är glutenöverkänslig är det enda du behöver extra D-vitamin. För din egen del då.
    Det är svårt hitta läkare i Sverige som är villiga att skriva ut medicin som kan hjälpa eftersom så få tror på de orsaker som läkare och kliniker utomlands tror på och behandlar för. Är det fel på dig och inte äggen kommer inte ÄD hjälpa heller. Jag gjorde ED och fick 2 m.f på raken. Sen fick jag högre dos Prednisolon och då fick jag barn. Hade tur att min gamla privata läkare i Sverige skrev ut det på inrådan av min klinik. Förr fanns det en läkare i Borås som hette Blomkvist som hjälpte många. Annars är nog det bästa Aten. Kolla in Aten-tråden.

  • UndrandeSökare

    Du är välkommen till Atentråden om du vill. Den heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Vi som är aktiva där har rest till Life Clinic i Aten och gjort en bättre utredining där. Vissa av oss har också gjort hysto (för att ta bort tex död vävnad i livmodern) via kliniken ivfSerum i Aten. Kom till den tråden och presentera dig där så kan du få mer info.

Svar på tråden Tips på bra läkare vid upprepade missfall