• orange29

Små bett över hela rumpan!

HJÄLp! Flera månader tillbaka nu så har jag fått massa bett på min rumpa hela tiden! Det är bara på skinkorna, men de kliar inte.

Hur som så har det alltid varit kanske ett eller två bett och inge mer men i måndags kollade jag i spegeln och jag hade kanske 10-15 bett bara på rumpan!!

De sitter kvar fortfarande, många börjar blekna och är bara små bulor nu (från början var de röda och likande myggbett utan att de klia då). Problemet är att de kommer tillbaka hela tiden!

Jag själv tror att det är loppor då jag bott med två hundar på mitt gamla ställe och min pojkvän konfirmerade att hans egna hund fick loppor när han var hos mig.

Jag trodde jag äntligen slapp små äckliga parasiter nu när jag bor på ny plats utan djur men de verkar ha följt med? Jag har sprillans ny madrass, tvättar lakanen var 2a vecka och min rumskompis som ligger typ en halv meter ifrån mig har inte ett enda bett på sig?

Kan det faktiskt vara nåt utslag? Och inte bett?

Kanske borde gå till doktor med känns som att de inte skulle ha den blekaste aningen dem heller.

Tänkte ändå försöka se om någon här varit med om liknande?, kan inte sova längre för jag känner mig paranoid att något kanske biter mig på natten!

Delar bilder hur det ser ut just nu:( Om någon har någon gissning vad de kan vara är det uppskattat!

• Svar på tråden Små bett över hela rumpan!
  • Giftskåneman

Ser ut som nåt annat, byt till parfymfritt tvättmedel och skippa sköljmedel till underkläderna och se om det hjälper.

• Anonym (Prick)

Tvätta sängkläderna i 90 grader (om du inte redan gjort det).

Men får du dem bara på rumpan så känns det orimligt att det skulle vara någon ohyra. Ser mer ut som någon sorts inflammation i hårsäckarna.

• Anonym (mysko)

Ser inte ut som loppbett för jag hade såna i somras och de var röda små blodfyllda som kliade. Detta ser mer ut som nån reaktion på något som nässelutslag. Testa med allergimedicin en period som Loratidin och se om de minskar? Tror du kan slappna för det är nog inte ohyra.

• Anonym (Ssk)

Jättesvårt att se på bilder som är så nära/inzoomade.

Hundloppor smittar inte till människor.

Kliar de? Hur ofta dyker det upp nya "bett"?

Svar på tråden Små bett över hela rumpan!