Biffar utan ägg?
Är det fullkomligt möjligt?
Kan man verkligen göra biffar på enbart färs och kryddor, håller dom ihop??
Är det fullkomligt möjligt?
Kan man verkligen göra biffar på enbart färs och kryddor, håller dom ihop??
Ta i lite potatismjöl så går det bra. VI gör alltid så då vi har äggallergiker i släkten. Samt ströbröd och mjölk
Jag brukar bara ha köttfärs, vatten å kryddor. Ibland klipper jag ner bacon oxå, det blir jätte gott.
Mina biffar håller ihop bra.
Jag frågar bara för att jag tycker det låter omöjligt
Tycker att det bara borde bli som när man steker köttfärs, att dom ska falla isär och bli smulor bara
När jag gör indiska köttbullar så har jag i creme fraiche istället för ägg.
Nädå, se till att forma den ordentligt i kanterna bara. Men bacon i blir de extra saftiga.
MammaFia, nästan så jag måste prova. Kan för all del inte tro att dom håller...HAha!!
Jag gjorde igår, med ägg, och det blev bara smulor
Pappa brukar blanda mjölk och ströbröd (som vanligt fast utan ägg), låt svälla och rör wsedan ner i köttfärsen
Min brors fru håller på med "kryddpartyn" där märket heter alphanaering (tror det stavas så) Och hon är äggallergiker! Då e det såhär att de säljer kryddor som e pulverliknande, men smakar huuur mkt som helst! Och hon har "Lökkryddan" enbart i sina köttbullar! O de håller ihop o smakar dundergott!! Ett tips om du känner till produkten!! :)
i julas var det en kock som skulle lära bort hur man gör köttbullar i lidl reklamen, han skrev at man inte skulle ha i ägg, man skulle bara bearbeta degen et tag...det var nåt mer vanligt man inte skulle ha i, fast det har jag glömt.....fast jag sälv använder ägg i...(det är sellan jag gör själv)
Biffarna håller ihop precis lika bra utan ägg. Men man måste blanda om riktigt ordentligt tills smeten blir väldigt kletig.
Jag har aldrig i ngt i mina biffar. Kryddar bara utsidan med salt, peppar eller vad ´jag nu vill ha. Inget ägg, ingen mjölk, inget ströbröd osv. De håller ihop bra. Fast de blir godast med sås till!
Ett tips om man vill ha grekiska biffar. pulvermix, Bifteki , från Santamaria!
Jag brukar ha ½ dl vatten till ca 500 g köttfärs.
Sambon brukar enbart arbeta in chili- eler tacåsås i sina biffar.
Mumsigt och tomatigt
Det har gått kanon för mig, har till och med fyllt de med fetaost och de har hållit ihop!
absolut, gör alltid med bara nötfärs och kryddor, brukar göra dem lite mindre och plattare bara.