• Gummianka

    Hjälp! Min man vägrar ringa och be om ursäkt för ett gräl han började

    Hej allihopa!

    En gravid 30 åring här som inte vet var jag ska ta vägen riktigt.

    Därför jag skriver här och hoppas att få lite andra perspektiv på saker och ting.

    För 2 dagar sen så var vi och grejade i vårat hus ihop.

    Allt var frid och fröjd och 5 sek innan helvetet bröt lös var allt frid och fröjd, han kysste mig och såg så där jätteförälskad ut.

    Sen hände en sak med hans son som antagligen fick hans humör att svikta.

    Men.... Han lät det gå ut över mig (igen). Vi hade ett tjafs om hans temperament 1 vecka innan.

    Där han bad om ursäkt och skulle börja tänka på vad och hur han säger saker.

    Jag är en ganska lugn person, gnäller inte ofta eller startar bråk.

    Innan detta bröt ut så hade jag sagt att jag vill inte ha ett uttag på den väggen som han precis skulle sätta upp, vilket han först skrattade bort och vilket jag sa sen jaja kör på då.

    Efter incidenten med sonen fick jag höra hur han börjar skälla på mig om detta med uttaget och massa annat, om att jag vill att allt ska vara så perfekt och bla bla.

    Var en väldigt hård skrikande ton och jag sa till han där och då, tänk nu på vad vi pratat om innan för jag orkar inte lyssna på detta när jag inte gjort nåt. Varpå han fortsätter sitt tuggade emot mig.

    Jag bryter ihop och ber sen min mamma hämta mig.

    Han har inte hört av sig nu på 2 dagar, ingenting alls!Han verkar överhuvud taget inte bry sig alls om mig.

    Ja jag kunde väl höra av mig men vill inte bli behandlad så här mer!

    Han borde förstå hur han har fått mig att må?

    Vet inte var jag ska ta vägen, vill inte gå tillbaka utan en ursäkt... Vill inte heller gå isär.

    Älskar han nåt såpass.

    Men ska man behöva ha det så här minst 1 gång i veckan, när man verkligen försöker vara en bra tjej och underlätta saker och ting.

    Snälla hjälp ??

  • Svar på tråden Hjälp! Min man vägrar ringa och be om ursäkt för ett gräl han började
  • Sasu

    om det är såhär en gång i veckan skulle jag ju tänka på eran son. Tror du han mår bra av att ha en far som skriker på sin mor? Är det verkligen den förebild din son ska ha? Han kommer ju lära sig att ifall någonting inte går enligt honom så ska han ta ut det på andra genom skrik och fula ord. Sen hur kommer han bli i framtiden? Skrika på sin flickvän, flickvännen kommer må lika dåligt som du, vill du utsätta en annan kvinna för denna behandlingen?

    Din man måste söka hjälp för sitt humör, annars skulle jag separera.

  • Gummianka

    Gravid hormoner kunde det varit... Om det inte var så att jag haft turen att inte haft några problem under min graviditet så han har det väldigt lindrigt, vilket han själv sagt till vänner och familj.

  • Gummianka

    Sasu - ja, det var min tanke att han måste gå och prata med någon, för det är inte bara mig han behandlar så här även barnen.

    ... Om han bara kunde höra av sig... Vill ju inte fly till min mamma och bo här heller men tänkte det kunde bli en ögon öppnare för han men verkar ju inte så dessvärre...

  • Limajo

    Ni var och fixade på ert hus skriver du. Har ni ett stort renoveringsprojekt på gång samtidigt som du är gravid? Han har en son sedan tidigare låter det som också. Kan det vara så att ni tagit er vatten överhuvudet fullständigt?

    Jag bortförklarar inte din mans beteende men det är alltid lättare att nå fram till varandra om man på ett ungefär förstår varför man hamnat i den här situationen.

    Vill du vara tillsammans med den här mannen så kanske du måste ta första kontakten, eftersom att han verkar ovillig att göra det. Och fokusera då på att försöka enas, inte starta om grälet med ännu mer sårade känslor.

  • Sasu
    Gummianka skrev 2019-10-21 07:27:55 följande:

    Sasu - ja, det var min tanke att han måste gå och prata med någon, för det är inte bara mig han behandlar så här även barnen.

    ... Om han bara kunde höra av sig... Vill ju inte fly till min mamma och bo här heller men tänkte det kunde bli en ögon öppnare för han men verkar ju inte så dessvärre...


    var han såhär innan graviditeten också??
  • Fjäril kär

    Han kommer inte att be om ursäkt för att han tycker att hans utbrott är ditt fel. Han förväntar sig uppenbarligen att du ska komma krypandes och göra det bra igen.

    Hör du av dig tar han det som att du erkänner din skuld typ..

  • Gummianka
    Limajo skrev 2019-10-21 07:31:30 följande:

    Ni var och fixade på ert hus skriver du. Har ni ett stort renoveringsprojekt på gång samtidigt som du är gravid? Han har en son sedan tidigare låter det som också. Kan det vara så att ni tagit er vatten överhuvudet fullständigt?

    Jag bortförklarar inte din mans beteende men det är alltid lättare att nå fram till varandra om man på ett ungefär förstår varför man hamnat i den här situationen.

    Vill du vara tillsammans med den här mannen så kanske du måste ta första kontakten, eftersom att han verkar ovillig att göra det. Och fokusera då på att försöka enas, inte starta om grälet med ännu mer sårade känslor.


    Ja, jo vi har ett stort jobbigt projekt samtidigt för att där vi bor idag är för litet så tanken var att flytta in innan bebis kommer.

    Och ja vi har tagit på oss för mycket, förstår att han är stressad osv, men ändå inte okej att skrika och gapa när man försöker sitt bästa.

    Bra skrivet,får väl försöka släppa min stolthet. Men tycker det ändå är konstigt han borde väl sakna mig? Saken varför jag inte vill vara den som gör av mig först är också för att jag vill se om han verkligen bryr sig men verkar va för mycket begärt
  • Gummianka
    Fjäril kär skrev 2019-10-21 07:33:57 följande:

    Han kommer inte att be om ursäkt för att han tycker att hans utbrott är ditt fel. Han förväntar sig uppenbarligen att du ska komma krypandes och göra det bra igen.

    Hör du av dig tar han det som att du erkänner din skuld typ..


    Menhuur kan det vara mitt fel? Var hans ursäkt förra gången med...
  • LukeStairwalker

    Nu har vi ju såklart bara hört din version, vi får väl tro att den är helt objektiv.

    Han skriker på dig och du åker och gömmer dig hos mamma i två dagar. Förmodligen längre eftersom han inte hört av sig.

    Sen hör man av sig till FL istället för till partnern?

    Prova att ta kontakt, det behöver ju inte betyda att du erkänner ett fel?

Svar på tråden Hjälp! Min man vägrar ringa och be om ursäkt för ett gräl han började