• Mon 21 Oct 2019 08:46
    1091 visningar
    3 svar
    3
    1091

    Smärtsamma sammandragningar i v36

    Hej.

    Jag är i v 36 nu (35 +2) och har väldigt många smärtsamma sammandragningar el förvärkar, osäker på vilket.

    Min slemproppen har släppt i omgångar sen några v tillbaka men nu de senaste dagarna har det varit lite blod med samtidigt.

    De kommer relativt ofta under dagen men har inte räknat de.

    Detta är mitt 4:e barn och de 2 senaste är födda i v37+2 och 38+0

    Dottern som föddes i v 37+2 startade förlossningen spontant med vatten läckage och den sista blev jag igångsatt med pga komplikationer i graviditeten.

    Någon som har nått tips på hur jag kan lindra dessa sammandragningarna?

    Hur vanligt är det att man känner av så här starkt när det är några v kvar?

    Med de 3 andra barnen hade jag knappt förvärkar el sammandragningar utom på slutet precis dagarna innan de föddes. Och de gjorde aldrig ont utan kände bara hur magen sändes och blev hård som är normalt då livmodern förbereder sig inför en förlossning

    Försökt vila så mycket jag kan men har även en vilde hemma på 18 mån så inte alltid lätt att ta det lugnt på dagarna haha.

  • Svar på tråden Smärtsamma sammandragningar i v36
  • Liv00
    Mon 21 Oct 2019 11:28
    #1
    +1

    Hej är kanske inte till hjälp men har samma typ,

    Är också i v.35+4 Och haft jädrans ont till och från, dock har jag inte märkt av ngt av slemproppen eller blod. Men jag tycker du ska ringa in och rådfråga med förlossningen! <3 lycka till!

  • Mon 21 Oct 2019 13:52
    #2

    Är också 35+2 med fjärde barnet. Har också en busunge på 18 månader här hemma som gör det väldigt svårt att tanka energi under dagen och på natten härjar sammandragningar och halsbränna.

    Kan inte minnas såna sammandragningar/förvärkar med de andra och undrar om det betyder något också. Men hos bm idag fick jag veta att bebis fortfarande är rörlig och inte sjunkit ner iallafall :/

  • Mon 21 Oct 2019 14:01
    #3

    Det enda som fungerar för mig gällande lindring är varm dusch/bad, men lindringen varar inte särskilt länge..

Svar på tråden Smärtsamma sammandragningar i v36