• Mon 21 Oct 2019 13:31
    168 visningar
    1 svar
    1
    168

    BF om 3 veckor men sån sjuk mensvärk

    Bf om 3 veckor har sån fruktansvärd mensvärk, ont i nedre delen av ryggen och i ljumskarna, sammandragningar på nätterna, morgonen och även en del under dagen. Bebis ligger med huvudet jätte jätte långt ned, har haft mycket tryck nedåt dom senaste dagarna. Slemproppen har inte släppt vad jag vet men det behöver den ju inte göra heller har bm sagt den kan tydligen släppa på förlossningen innan man ska börja krysta. Men vad tror ni? Kan det vara något på ge? Jag vill så gärna att bebis kommer ut nu jag är mer än redo för liten.

  • Svar på tråden BF om 3 veckor men sån sjuk mensvärk
  • Mon 21 Oct 2019 14:14
    #1

    Nån mensvärk har du inte. Däremot förbereder sig din kropp för förlossning. Ditt barn verkar ha fixerat sig och det är ju bra. 

    Du märker när det är på gång! Jag lovar. Då kommer det som ett spännband runt mage och svank/rygg och magen "toppar" sig. Minns jag frågade min syster - hon sa som jag säger till dig: du märker det. Och det gjorde jag. Inget att missta sig på. 

    Så sitt lugnt. När det börjar bli regelbundna värkar så kan du ha värkar var tionde minut i ett dygn och då behöver du inte åka in. Men när de kommer var femte minut så kan du tänka på att ringa förlossningen. Men bor du i övre Norrland kanske du bör kolla med förlossningen mycket tidigare än så.

Svar på tråden BF om 3 veckor men sån sjuk mensvärk