• Mazi

    Skriva anställning i v.10

    Hej!

    Behöver lite hjälp! Har varit på intervju på nytt jobb. De ringde upp nån vecka efter och ville ha en referens och sa att efter det är det inprincip klart. Att man fått jobbet.

    Nu mitt dilemma. För några veckor sedan fick ja reda på att jag är gravid. Jag är nu i vecka 10. Om ja nu blir erbjuden ett jobb.(får svar denna eller nästa vecka) Hur gör jag då? Berättar jag innan ja skriver på eller efter när ja arbetat ett tag?

    Tacksam för alla svar!

  • Svar på tråden Skriva anställning i v.10
  • viseversa

    Du berättar inte såklart. Varför skulle du? Risken för att du blir diskriminerad pga det är stor. Tror du män berättar att deras sambo är i v 10 när dom skriver på för nytt jobb? Det kommer bara drabba dig negativt. Tänk egoistiskt här. Och se till att ha ett jobb nu när du ska få barn.

  • emphz

    Skrev papper i v9, började jobba direkt och berättade v11 då jag inte kunde dölja illamående.

    Skulle aldrig riskera att berätta innan, nä de får inte diskriminera men de görs väldigt ofta ändå..

    Grattis till både jobb och graviditet!

  • viseversa

    Du berättar inte såklart. Varför skulle du? Risken för att du blir diskriminerad pga det är stor. Tror du män berättar att deras sambo är i v 10 när dom skriver på för nytt jobb? Det kommer bara drabba dig negativt. Tänk egoistiskt här. Och se till att ha ett jobb nu när du ska få barn.

  • Anonym (Allis)

    Kommer det vara provanställning? I så falk hade jag berättat redan när jag blev erbjuden jobbet då graviditeten skulle hinna synas innan provanställningen gått ut.

  • Mazi
    viseversa skrev 2019-10-21 19:02:32 följande:

    Du berättar inte såklart. Varför skulle du? Risken för att du blir diskriminerad pga det är stor. Tror du män berättar att deras sambo är i v 10 när dom skriver på för nytt jobb? Det kommer bara drabba dig negativt. Tänk egoistiskt här. Och se till att ha ett jobb nu när du ska få barn.


    Ja lite så jag tänkte. Känns bara lite jobbigt om de blir sura miner när ja väl berättar. Men å andra sidan så måste ja tänka på mig själv! Tack för svar!!
  • Mazi
    emphz skrev 2019-10-21 19:06:03 följande:

    Skrev papper i v9, började jobba direkt och berättade v11 då jag inte kunde dölja illamående.

    Skulle aldrig riskera att berätta innan, nä de får inte diskriminera men de görs väldigt ofta ändå..

    Grattis till både jobb och graviditet!


    Ja jag har förstått att de händer oftare än man tror. Tack så mycket och tack för svar!
Svar på tråden Skriva anställning i v.10