• rubina

Vad innebär en viktplatå och är det därför jag inte går ner i vikt?

Hej!
    Har gått ner från 78 kilo till 73.5.
    Har 8.5 kilo kvar att gå ner men är jättenöjd om jag lyckas gå ner 5 kilo till.
    Äter nyttigt (även om jag slarvar ibland) och tränar på gym tre ggr i veckan.
    Promenerar mycket då jag har hund.
    Ändå sitter kilona som berget!!
    Någon sa att jag kan ha hamnat på en viktplatå men vad innebär det egentligen?
    Jag tappar snart sugen om det inte händer något på vågen nu.
    Vill ju inte gå upp kilona jag kämpat så med att få bort!

• Svar på tråden Vad innebär en viktplatå och är det därför jag inte går ner i vikt?
  • deluxe

Ja en viktplatå är som du säger en vikt som din kropp stannar till på ett tag för att sen fortsätta ner, det är olika hur länge du stannar på dina viktplatåer.
    Men du kan ju kan ju testa med att trigga igång viktnedgången med en ordentlig ätardag som får kroppen att reagera på förändring.

• mysigamamman

Ta några dagar med kostersättning... så lurar du kroppen..
    Jag lovar att det funkar...

• snusfia

även om det inte händer nåt på ågen så kanske du tappar i omfång
    har du mätt dig själv?

• Modegurun

mysigamamman

Har du något förslag på kostersättning?? Jag själv står oxå helt stilla nu efter viktnedgång...

• mysigamamman

till modegurun:

jag går på ett ställe som heter Itrim för viktminskning och motion och äter deras egna produkter... men titta i en vanlig livsmedelsaffär... det finns både drycker och bars... Nutrilett är väl den vanligaste...

dryckerna är inte speciellt goda, men man vänjer sig. själv föredrar jag med chokladsmak... men förvänta dig inte att de ska smaka vad som utlovas.

hur har du gått ner och hur mycket?

lycka till...

• Modegurun

mysigamamman

Jag har gått ner 5 kg sedan tog det stopp i lådan trots MYCKET träning och motion. Bra kost.
    har ca 8 kg kvar .....och jag håller på att bli galen...haha...

• mysigamamman

till Modegurun:

Tänk på en sak när du tränar mycket... du går upp i vikt av det... men då handlar det om att du får mer muskler...!!!

jag har gått ner 12 kilo på vågen... men eftersom jag byggt upp mer muskler så är resultatet i verkligheten mycket bättre...

stället jag går på gör en hälsoanalys varje vecka där man ser hur mycket av vikten som är muskler och hur mycket som är fett... och dessutom om man har rätt mängd vatten i kroppen...

just det ja... man måste dricka MYCKET vatten också...
    MINST 2 liter om dagen...!!!!
    dricker man dessutom kaffe och the så ska man öka mängden vatten med lika mycket...

• Modegurun

mysigamamman

Itrim ? Vart hittar man dem?

• mysigamamman

till modegurun:

www.itrim.se

där hittade jag MITT sätt... efter att ha testat både viktväktarna, aftonbladets viktklubb och på egen hand utan större resultat...

"nackdelen" är att man binder upp sig på ett år och att det kostar ganska rejält... men för min del, som är en smitare, var det bara en fördel... annars hade jag lagt av...

det är en viktminskningskurs på 10 veckor där man går en gång i veckan och får lära sig vad man ska äta... sedan går man varannan vecka i ytterligare 10 veckor.
    under det här året har man också fri tillgång till deras träningscenter...

Svar på tråden Vad innebär en viktplatå och är det därför jag inte går ner i vikt?