• Carolinam

    Såg könet v 14(13+0)

    Vi gjorde kub igår och var då i v 14(13+0). Bm gick igenom bebis och när hon kom till stjärten/benen (uppifrån) så ser jag en snopp och säger att där är en snopp, eller hur? Hon skrattade och konstaterade att visst är där en snopp. I slutet sa hon också att det är ju en pojke, det vet vi ju nu.

    Min fråga är, kan vi ha sett fel? Såg väldigt tydligt och könet ska ju vara klart i denna veckan. Eller?

    I Danmark kan man få göra könsultraljud i v 13-14. Erfarenheter?

    Har försökt med nub men den går ej att se.

  • Svar på tråden Såg könet v 14(13+0)
  • MammaPolly

    Under vårt kub tyckte jag mig se men barnmorskan sa att det inte går att se så tidigt... Men kan man se då så såg jag rätt!

  • Sincere

    Jag såg med könet i v. 12+6, fick även bild på det men där jag går så är deras policy att inte berätta vad det är för kön förens på första RUL så hon som genomförde ultraljudet sa inte vad det var. På RUL fick jag bekräftat att det är en pojke.

    Min svägerska fick veta i v.14 att hon väntade en pojke.

    Jag tror det finns möjlighet att se fel, har för mig att 1/10 får veta ?fel? kön på UL. Men känner själv ingen som varit med om det.

  • efterfest

    Var också på ultraljud i v 14, (13+4 med första, 13+0 med andra), fick veta könet bägge gångerna. Första stämde det, andra är inte född än :) Så det går att se, min läkare sa att könet utvecklar sig mellan v 11-13 ca.

  • m94

    Frågar ni om kön på kub eller tog bm initiativ att prata om det? Vet par som blivit nästan utskällda för att dom frågat "redan" på kub...

  • Carolinam
    m94 skrev 2019-10-22 23:22:01 följande:

    Frågar ni om kön på kub eller tog bm initiativ att prata om det? Vet par som blivit nästan utskällda för att dom frågat "redan" på kub...


    Jag såg tydligt en snopp och sa ?och där är en snopp, visst är det?? Och hon kunde verkligen inte säga nej då den var så tydlig. Jag hade aldrig tänkt att fråga om jag inte hade sett för jag trodde inte man kunde se :)
  • Sincere
    m94 skrev 2019-10-22 23:22:01 följande:

    Frågar ni om kön på kub eller tog bm initiativ att prata om det? Vet par som blivit nästan utskällda för att dom frågat "redan" på kub...


    Vi frågade inte, hon som genomförde ul var tydlig med att de absolut inte berättar vid KUB så även om jag såg könet och det hamnade på bild så frågade jag inte för det kändes inte som läge för det när hon var tydlig med att de inte kollar.
Svar på tråden Såg könet v 14(13+0)