• Wed 23 Oct 2019 10:56
    1996 visningar
    9 svar
    9
    1996

    Någon som provat hemmagjorda graviditetstester?

    Hej tänkte kolla om det fanns fler som provat hemmagjorda graviditetstester och som sen har stämt?

    Jag har provat urin+blekningsmedel (vanish) sägs att man samlar urin i ren behållare sen tillsätter blekningsmedel blandar om så ej blir klumpar om det skummar å låter som fizz så e man gravid om ej skum eller sånt e man ej gravid.

    På mig får jag både skum och fizz ljud sen e ju frågan om det stämmer eller inte hehe.

    Men fick ju svagt positivt på tidigt test i måndags men negativt på digital i morse så provade detta nu å det skummar massor lol.

    Nån mer ? Tänkte kunde va kul att jämföra å se om det stämmer eller inte.

  • Svar på tråden Någon som provat hemmagjorda graviditetstester?
  • Wed 23 Oct 2019 11:10
    #1

    Varför vill du leka med farliga kemikalier? Blekmedel och urin är inte en jättebra sak att mixa då blekmedel innehåller klor och urin ammoniak. Mixar man ammoniak och klorin blir det en farlig gas som är potentiellt dödlig. 


    (Blekmedel/klorin och ammoniak


    Blekmedel och ammoniak är två vanliga hushållskemikalier som aldrig ska blandas. Om du mixar de två bildas nämligen giftig kloraminånga. Kloramin bränner i ögonen och andningsvägarna och kan orsaka skador på inre organ. Om blekmedel/ammoniak-mixen innehåller mycket ammoniak kan hydrazin bildas. Hydrazin är både giftigt och explosivt. I bästa fall leder det till obehag, i värsta fall kan det leda till döden.)


    Så  mitt råd är att sluta leka med kemikalier och använda dig av riktiga gravtest.... 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Wed 23 Oct 2019 11:30
    #2
    Coccolina skrev 2019-10-23 11:10:49 följande:

    Varför vill du leka med farliga kemikalier? Blekmedel och urin är inte en jättebra sak att mixa då blekmedel innehåller klor och urin ammoniak. Mixar man ammoniak och klorin blir det en farlig gas som är potentiellt dödlig. 


    (Blekmedel/klorin och ammoniak


    Blekmedel och ammoniak är två vanliga hushållskemikalier som aldrig ska blandas. Om du mixar de två bildas nämligen giftig kloraminånga. Kloramin bränner i ögonen och andningsvägarna och kan orsaka skador på inre organ. Om blekmedel/ammoniak-mixen innehåller mycket ammoniak kan hydrazin bildas. Hydrazin är både giftigt och explosivt. I bästa fall leder det till obehag, i värsta fall kan det leda till döden.)


    Så  mitt råd är att sluta leka med kemikalier och använda dig av riktiga gravtest.... 


    Jag vet mycket väl om gasen och att man ej ska andas in det och vara försiktig och jag "leker" inte med det,,anledning att jag provade är för att tänkte det var intressant att testa har även provat tandkrämstestet som blandas med urin och även sockertestet med och det finns på nätet 12 olika hemmagjorda test med olika ingridienser man har hemma.
    Finns inte alltid pengar till att köpa tester liksom alla har inte gott ställt.
    Detta var mera som en intressant grej för att se om flera provat på hemmagjorda tester eller vet andra sätt...
  • Wed 23 Oct 2019 12:11
    #3

    Förstår att du väldigt gärna vill vara gravid. Men du har tagit ett digitalt i morse å de va negativt. Två dagars innan bim hat jag för mig de va va? Så idag kan du inte veta svaret tyvärr. Se om mensen e försenad å e den de så konstlats bm för att få ett test av dem i så fall. Vet du hur många dagar från äl du e?

  • Wed 23 Oct 2019 12:16
    #4
    Johanna1986 skrev 2019-10-23 12:11:00 följande:

    Förstår att du väldigt gärna vill vara gravid. Men du har tagit ett digitalt i morse å de va negativt. Två dagars innan bim hat jag för mig de va va? Så idag kan du inte veta svaret tyvärr. Se om mensen e försenad å e den de så konstlats bm för att få ett test av dem i så fall. Vet du hur många dagar från äl du e?


    Ja tog ett digitalt i morse som sa inte gravid ska ha mensen på fredag jag är 12 dagar efter ägglossning nu.
    i Måndags och tisdags fick jag svaga positivt på graviditetskollens tidiga teststavar.
    Vet dock att ibland för mig har eftermiddagsurinet vart bättre än morgon vet ej varför.
    BM här har inga mer tider eller telefontider denna veckan bor i väldigt liten by så e svårt komma till dit.
  • Wed 23 Oct 2019 12:33
    #5

    Tyvärr e de som synts på testerna tidiga inte så tydliga i sin färg. Kan vara gråa å då e de inte ett tidigt plus tyvärr. Har du desutom fått negativt på äl+12 hade jag litat på de. Kan varit en kemisk graviditet men de e omöjligt att svara på. Eller så uteblir mensen å du hade äl senare än du trott. Hur som så kommer ibte mensen innan måndag ring bm då:). Lycka till!


    Zandylina skrev 2019-10-23 12:16:34 följande:

    Ja tog ett digitalt i morse som sa inte gravid ska ha mensen på fredag jag är 12 dagar efter ägglossning nu.

    i Måndags och tisdags fick jag svaga positivt på graviditetskollens tidiga teststavar.

    Vet dock att ibland för mig har eftermiddagsurinet vart bättre än morgon vet ej varför.

    BM här har inga mer tider eller telefontider denna veckan bor i väldigt liten by så e svårt komma till dit.


  • Wed 23 Oct 2019 13:55
    #6
    +1

    Har du inte råd att köpa test är nog en graviditet en mindre bra idé.

  • Wed 23 Oct 2019 17:56
    #7
    Zandylina skrev 2019-10-23 11:30:05 följande:
    Jag vet mycket väl om gasen och att man ej ska andas in det och vara försiktig och jag "leker" inte med det,,anledning att jag provade är för att tänkte det var intressant att testa har även provat tandkrämstestet som blandas med urin och även sockertestet med och det finns på nätet 12 olika hemmagjorda test med olika ingridienser man har hemma.
    Finns inte alltid pengar till att köpa tester liksom alla har inte gott ställt.
    Detta var mera som en intressant grej för att se om flera provat på hemmagjorda tester eller vet andra sätt...
    Litenåfin skrev 2019-10-23 13:55:24 följande:

    Har du inte råd att köpa test är nog en graviditet en mindre bra idé.


    Håller med Litenåfin har du inte råd med gravtest så är det nog inte läge att bli gravid. 


    Alla de där sakerna du räknade upp är inte pålitliga gravtest... du kan prova att kissa på en pinne från skogen... blir den blöt så kanske du är gravid... kanske inte.... Det är lite samma sak. 


    Spara pengar och få ordning på din ekonomi så du har råd med graviditetstest, sen kan du försöka bli gravid....


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Wed 23 Oct 2019 19:33
    #8
    +1

    Vet inte bakgrunden till varför du ens testar så, men sluta med det. Lek inte med kemikalier och köp riktiga graviditetstest istället.

  • Thu 24 Oct 2019 12:37
    #9
    Eh, jag håller med dem andra, jag förstår att du vill ha barn men tänk på att du kan skada din hälsa om du kör med såna hemmagjorda tester ofta även om du är försiktig... Kram
Svar på tråden Någon som provat hemmagjorda graviditetstester?