• Anonym (Kulan)

Gravid. TORRA slemhinnor, ont vid sex eller vad? :(

Jag är gravid i v 26.

Har haft extremt låg sexdrift under hela graviditeten, onanerat typ 3 gånger och då pga tristess haha... Mådde sjukt illa plus ångest fram till v 17 med sjukskrivning, sen började jag må betydligt mycket bättre!

Bor inte med fadern till barnet och knappt setts under de månader jag mådde som värst men nu har vi börjat igen och det känns hoppfullt och roligt, skönt med närhet och ömhet. MEN - inte särskilt sugen på sex. Och när jag varit det i huvudet så är jag ändå inte alls lika våt och upphetsad som ?vanligt.? Ska det vara så?

Känns som ?alla? pratar om hur fantastiskt sexet blir under en grav pga ökat blodflöde och hormoner. Sökt på nätet och finner ungefär samma påståenden där.

Två gånger har jag ändå känt mig redo för samlag men mitt underliv bara NEEEEEEJ. Ont gjorde det! Och kanske inte helt snustorrt men tillräckligt för att det ska bli små sprickor/ svida. Tyckte även det kändes annorlunda inuti än vid tidigare torrhet tex när man varit lite för snabbt in, som ömt liksom... :(

Finns det något man kan använda sig av?

Tycker inte glidmedel riktigt hjälper...Eller gäller det bara att försöka avhålla sig? Inte mig emot egentligen... låter konstigt men jag har lååååångt till riktigt upphetsning.

Myten säger att väntar man en pojke ska lusten bli större men det kan jag säga är helt åt skogen fel. Hahah! :D

• Svar på tråden Gravid. TORRA slemhinnor, ont vid sex eller vad? :(
  • Anonym (Kulan)

Frågetecknen på var sida om orden är situationstecken/kaninöron som av någon anledning feltolkas i uppladdningen.... :)

• ballerinakakaoreo

Hade samma! Väntade en pojke och lusten var nog nere på djupaste sjöbottnen och underlivet sved och kändes torrt när vi väl skulle ha sex, absolut värst var om min man kom i mig för då kändes det som om hela underlivet brann. Jag provade Vagisan vagitorier, förde upp en i slidan vid sänggående varje kväll tills kapslarna var slut och det smörjde faktiskt så pass bra att det slutade svida de få gånger vi hade sex under graviditeten.

• Anonym (Kulan)
    ballerinakakaoreo skrev 2019-10-23 22:41:14 följande:

Hade samma! Väntade en pojke och lusten var nog nere på djupaste sjöbottnen och underlivet sved och kändes torrt när vi väl skulle ha sex, absolut värst var om min man kom i mig för då kändes det som om hela underlivet brann. Jag provade Vagisan vagitorier, förde upp en i slidan vid sänggående varje kväll tills kapslarna var slut och det smörjde faktiskt så pass bra att det slutade svida de få gånger vi hade sex under graviditeten.

Aaah! Jag är alltså inte ensam. :P

Vaginan, det ska jag kolla upp! Tack!!
  • Johan70

Känsliga slemhinnor där kan leda till blödningar och det är ju inte alls kul. Tack för tipsen i den här tråden, det kanske kan vara till nytta för oss.

• alynda

Kan du ha fått svamp? Immunförsvaret är ju lite nedsatt under graviditeten, och just torrhetskänsls kan vara ett symptom. Det är inte alltid man får ?kesoliknande flytningar? som man läser om. Jag blir oftare just torr och utan normala flytningar. Lactobaciller som kräm eller variatorer kan hjälpa till viss om du inte vill behandla med svampdödande, men be BM kolla vid nästa besök.

• Anonym (..))

I stället för glidmedel och vaginalt, om det är känsligt där, kanske ni kan köra glidmedel och analt om ni vill ha penetrationssex på något sätt ändå? Bara en tanke...

• Anonym (..))
    Anonym (Kulan) skrev 2019-10-23 12:09:53 följande:

Frågetecknen på var sida om orden är situationstecken/kaninöron som av någon anledning feltolkas i uppladdningen.... :)

Ja Familjeliv har lite konstig teckenläsning på det viset.
  • Anonym (...)

Jag väntar en pojke just nu och vi har inte haft sex på hela graviditeten.. Kommer nog inte ha heller. Har absolut noll sexlust och inte ens min sambo är sugen, så det går ingen nöd på oss, haha..

Svar på tråden Gravid. TORRA slemhinnor, ont vid sex eller vad? :(