Ert bästa bantningstips?
Efterlyser bra bantningstips?
Behöver gå ner 5-8 kilo i vikt och undrar vilken träning eller mathållning som ni kan rekomendera?
Efterlyser bra bantningstips?
Behöver gå ner 5-8 kilo i vikt och undrar vilken träning eller mathållning som ni kan rekomendera?
Ät fyra måltider om dagen... 3 - 4 timmar mellan...
Till varje måltid äter du en handflata (utan fingrarna, men inklusive tummen) med kött, fisk eller fågel... och två knytnävar med grönsaker... 1-2 frukter...
Ingen pasta, ris eller potatis... inte heller bröd...
Jag lovar att det ger resultat...
Det är lite svårt att äta sånt till frukost, men man vänjer sig efter ett tag...
Simning, styrketräning med lättare vikter och flera upprepningar, promenader fungerar för mig!
Äta mindra portioner, men oftare. Tex frukost, mellis, lunch, mellis, middag, mellis.
Med mellis menar jag en frukt eller något. Sista mellisen behöver man inte ha med, det är bara att jag brukar bli hungrig sent och tar då en frukt eller dylikt.
Gick ner 4kg på en månad genom att:
* Fylla ut alla portioner mat med kokt broccoli och blomkål...(alltså mindre av maten och mest grönsaker)
* Hoppade över allt som har med chips, godis och kakor att göra...
* Drack massor av Loka...
Vägde mig inte under hela perioden (har ingen våg hemma)...
Träffade en kompis som är överviktig som berättade att hon gjort på samma sätt och gått ner över 10kg på mindre än 2 mån (vet inte om det stämmer)...
Men slog det mig att det kanske vore smart att väga sig...så man inte försvinner helt..
Hade alltså gått ner från 60 till 56 på 4 veckor...
men tänk på en sak...
Det är inte speciellt svårt att gå ner i vikt...
Det kniviga är att stanna där nere sedan...
Med andra ord så får man inte gå tillbaka till sina gamla vanor.
Det handlar om att tänka på ett nytt sätt...
anpassa maten efter ditt dagliga arbete och träning.
ät nyttig mat och se till att inte äta för mycket om du inte tränar,
väg eller mät upp hur mycket du ska äta så inte du har mer energi i kroppen
som du inte kan förbränna under dagen. du kommer antagligen känna en viss
hunger i början om du har haft överflöd av energi men kroppen anpassar sig ganska fort.
försök ät mat som ger "långsamma" kolhydrater. långkokande pasta är väldigt bra för det ger kroppen energi längre.om pastan e gjord på durumvete så innehåller den
mer gluten så inget för allergiker. potatismos är inte bra för det är värre en snabbmakaroner. proteiner är bra, ät kött linser eller annat med protein.
man "ska" äta ett halvt kilo frukt om dagen, destå mer färgad frukt ju mer antioxidanter som förebygger cancer plus att det e gott.
tänk på att frukosten är viktigaste måltiden och att du reglerar förbränningen under dagen
med den. mycket frukost ger en högre och bättre förbränning av maten under dagen.
tänk på att inte äta för sent på kvällen för kroppen är anpassad efter sova på natten.
just det.. även ni som jobbar natt ska tänka på att inte äta "middag" på natten utan
ta lite frukt eller nån lätt soppa istället och tänk på att äta "frukost" innan ni lägger er
för att sova på morgonen så ni kan förbränna resten av måltiderna ordentligt.
Promenader 1 timme om dagen, helst på morgonen innan frukost gör väldigt mycket!
Julias mamma: äter du bara broccoli och blomkål?
Det enda som riktigt funkat på mig är Viktväktarna.
Rödluvan:
Nej...jag fyllde ut mina portioner mat med broccoli och blomkål..
Jag åt mat men inte så mkt av själva huvudmålet..
ok