• Anonym (Risk)
    Thu 24 Oct 2019 15:38
    629 visningar
    2 svar
    2
    629

    Använda tampong efter en abort?

    Jag gjorde en abort för 1 vecka sen. Nu till saken jag blöder fortfarande lite, har använt mig av binda hela tiden eftersom jag egentligen vet att man inte ska använda tampong. Men jag har blivit bjuden på en fest imorgon som jag känner att jag verkligen skulle vilja gå på. Men det är hos en kille och jag vet att det inte finns någon soptunna på toan. Vill inte heller slänga en blodig binda i rn papperskorg som flera säker lär slänga saker i under kvällen.. Tror ni att man kan använda 1 tampong några timmar?

    Kan tillägga att ja e fullt medveten om att man inte ska spola ner tampong i toan men jag gör det vid nödfall..

  • Svar på tråden Använda tampong efter en abort?
  • Thu 24 Oct 2019 15:47
    #1

    Nej, det ska du inte göra, det är för stor infektionsrisk.

  • Anonym (Hej)
    Thu 24 Oct 2019 15:48
    #2

    Hej! Jag vet inte hur hög risken är gällande tampong och infektion, men jag skulle nog ändå välja att vara på den säkra sidan. Inte kul att bli sjuk där nere. Finns det något annat sätt att lösa det på kanske? En tjockare binda? Att du har en större handväska med dig där du kan slå in den använda bindan ordentligt och lägga in en påse? (inte så fräscht men jag själv blev tvungen att göra så en gång..)

Svar på tråden Använda tampong efter en abort?