• Anonym (Bo)

Ni som har eller haft utmattningssyndrom? Hur började det?

Jag är en tjej på 40 som är ensamstående med en 7åring. Och jag jobbar heltid. Sover jättedåligt under en längre period. Och känner mig som en zombie går runt och jag är aldrig glad vet inte kan inte sätta fingret på hur man mår heller. Ska jag gå till läkaren så kommer det vara svårt o prata för jag är dålig på det. Känner mig oftast yr och svimfärdig. Någon som vet vad det är för fel?

• Svar på tråden Ni som har eller haft utmattningssyndrom? Hur började det?
  • neverpreggo

Är det svårt att prata så skriv ner alla viktiga symtom i punktform innan.

• Anonym (Har svår utmattningssyndrom.)

Hej.
    Inte för att jag vet vad som är fel på dig i ditt fall "Bo" så väljer jag därför att inte svara markant på det, jag ska försöka att agera och vara neutral. Jag är absolut ingen läkare. Och det du kommer att få läsa, inte bara kommer det direkt från mig och handlar om mig ..utan jag har hittat/ fått saker sagt till mig från läkare som menar att detta är bara för mig o 'Me only. Så det ska inte användas som att därför sätta en "egen- diagnos på sig själv. Ingen gillar en Hypokondriker.

Men jag går numera regelbundet till Psykolog och i Terapi ..1 träff per vecka försöker jag att få till att det blir när det behövs besök ofta. Och 2 besök per månad när det är okej med att det är lite glesare mellan gångerna.
    Då bortsett från Semestertider och andra högtider som kommer emellan på vilket jag tycka att det är egentligen då man skulle behöva träffa dessa läkare mer ofta. Men då är det svårt att boka in något med dom. Men man får vara beredd på att det inte alltid finns tider att få i 'Bråda tider' som det så fint heter. Vilket är jobbigt.
    Det som bara är öppet då är Psykmottagningen" Men att lägga in sig där är inte riktigt aktuellt för mig än så länge tack o lov. Man får göra så gott man kan.. och vad som går just då helt enkelt.