Hej.
Inte för att jag vet vad som är fel på dig i ditt fall "Bo" så väljer jag därför att inte svara markant på det, jag ska försöka att agera och vara neutral. Jag är absolut ingen läkare. Och det du kommer att få läsa, inte bara kommer det direkt från mig och handlar om mig ..utan jag har hittat/ fått saker sagt till mig från läkare som menar att detta är bara för mig o 'Me only. Så det ska inte användas som att därför sätta en "egen- diagnos på sig själv. Ingen gillar en Hypokondriker.
Men jag går numera regelbundet till Psykolog och i Terapi ..1 träff per vecka försöker jag att få till att det blir när det behövs besök ofta. Och 2 besök per månad när det är okej med att det är lite glesare mellan gångerna.
Då bortsett från Semestertider och andra högtider som kommer emellan på vilket jag tycka att det är egentligen då man skulle behöva träffa dessa läkare mer ofta. Men då är det svårt att boka in något med dom. Men man får vara beredd på att det inte alltid finns tider att få i 'Bråda tider' som det så fint heter. Vilket är jobbigt.
Det som bara är öppet då är Psykmottagningen" Men att lägga in sig där är inte riktigt aktuellt för mig än så länge tack o lov. Man får göra så gott man kan.. och vad som går just då helt enkelt.
Vi har börjat grovt och tagit den största och egentligen första frågan som kom upp, "Vart 'var o när o hur' började det på allvar med mitt Psykiska dåliga- mående?" Ja det skulle snabbt vissa sig inte vara den lättare frågan jag har fått i mitt liv sådär pladask rakt ner i mitt knä.
Men jag började i alla fall att svara så nätt.. Det var för ungf. <25 år sedan som det sk. kickade igång" Hittills så här länge har jag gått och mått dåligt, 24/7.
Dygnet runt. Sen har vi tagit det därifrån.
Detta kommer att ta tid, det är inget man snackar bort med vinden inte..
Dom Psykolog/kuratorerna där jag är, dom jobbar inte så i alla fall vilket är skönt och tryggt för en.