• Eje2016

    Hur många letrazol?

    Hej, jag har hoppat mellan gynekologer och har fått höra så mycket olika ?sanningar? och på mig verkar inget funka. Vi har försökt bli gravida aktivt i 1,5 år.. blev gravid med vårat första barn oplanerat på min antagligen enda ägglossning i mitt liv.

    Nu går jag hos en gynekolog som säger jag ska äta fyra letrazol om dagen, jag tycker det är konstigt eftersom jag inte reagerat alls på tidigare behandlingar. Kan det hända att det funkar? Hur många är de mesta ni tagit?

    Kan lägga till att jag äter fyra metarformin 500 mg också (två på morgonen två på kvällen).

    Denna gången fick jag även starta mensen med p-piller istället för provera som jag använt tidigare, är det vanligt?

    Mvh en förvirrad person..

  • Svar på tråden Hur många letrazol?
  • Anonym (E)

    Hej!

    Att starta mensen med p-piller är nog inte så ovanligt, har läst många som har gjort det. Det jag fundera på hur länge du ska äta letrozolen? Jag tar två om dagen på dag 3-7. Har aldrig läst om någon som tar hela cykeln.

    Jag har bara tagit letrozol en gång och då som dubbel dos. Men även testat pregotime och där kunde man gå upp till trippeldos (3 tabletter om dagen) och jag fatt det som att trippeldos är max för sen gick vi över till sprutor.

    Vad har du tagit för dos av letrozol innan? Tänker man börjar väl med enkel och ökar sen

  • Anonym (E)

    Hej!

    Att starta mensen med p-piller är nog inte så ovanligt, har läst många som har gjort det. Det jag fundera på hur länge du ska äta letrozolen? Jag tar två om dagen på dag 3-7. Har aldrig läst om någon som tar hela cykeln.

    Jag har bara tagit letrozol en gång och då som dubbel dos. Men även testat pregotime och där kunde man gå upp till trippeldos (3 tabletter om dagen) och jag fatt det som att trippeldos är max för sen gick vi över till sprutor.

    Vad har du tagit för dos av letrozol innan? Tänker man börjar väl med enkel och ökar sen

  • Eje2016
    Anonym (E) skrev 2019-10-25 19:56:44 följande:

    Hej!

    Att starta mensen med p-piller är nog inte så ovanligt, har läst många som har gjort det. Det jag fundera på hur länge du ska äta letrozolen? Jag tar två om dagen på dag 3-7. Har aldrig läst om någon som tar hela cykeln.

    Jag har bara tagit letrozol en gång och då som dubbel dos. Men även testat pregotime och där kunde man gå upp till trippeldos (3 tabletter om dagen) och jag fatt det som att trippeldos är max för sen gick vi över till sprutor.

    Vad har du tagit för dos av letrozol innan? Tänker man börjar väl med enkel och ökar sen


    Hej! Jag tar letrazol som du cykeldag 3-7, min förra gyn sa så också att trippel är max.

    Jag har testat enkel, dubbel och trippel och då inte reagerat alls. Jag får ingen hinna och då sa min förra gyn att en del funkar det inte på och då får man testa något annat. Men min nya gyn sa ?men med fyra ska det nog funka?. Jag hade sökt mig dit efter som min förra gyn inte erbjöd några sprutor, men får väl gå igen detta, hålla tummarna men ändå inte förvänta mig så mycket.. sen får jag hoppas de vill ge mig sprutor..
  • Anonym (E)

    Var i landet bor du?

    Så skumt att de säger så olika. Och att de erbjuder så olika saker. Hos min gyn nu så erbjuder han insemination på högkostnadskort kortet medan min förra skicka mig till en privat klinik för typ 15 tusen.

  • bonzo
    Eje2016 skrev 2019-10-26 07:49:14 följande:

    Hej! Jag tar letrazol som du cykeldag 3-7, min förra gyn sa så också att trippel är max.

    Jag har testat enkel, dubbel och trippel och då inte reagerat alls. Jag får ingen hinna och då sa min förra gyn att en del funkar det inte på och då får man testa något annat. Men min nya gyn sa ?men med fyra ska det nog funka?. Jag hade sökt mig dit efter som min förra gyn inte erbjöd några sprutor, men får väl gå igen detta, hålla tummarna men ändå inte förvänta mig så mycket.. sen får jag hoppas de vill ge mig sprutor..


    Kolla på utländska forum typ i USA eller Kanada. Har för mig att de ger 10 mg per dag ibland till tjejerna där.
  • Eje2016
    Anonym (E) skrev 2019-10-26 10:57:31 följande:

    Var i landet bor du?

    Så skumt att de säger så olika. Och att de erbjuder så olika saker. Hos min gyn nu så erbjuder han insemination på högkostnadskort kortet medan min förra skicka mig till en privat klinik för typ 15 tusen.


    Jag bor i Göteborg, ja ellerhur!!?
Svar på tråden Hur många letrazol?