• 112233445566778899

    SKABB!!!! Hur fan berättar jag det

    Jag sitter här hemma och gråter för jag fick imorse reda på att jag fått skabb. Jag äcklas så sjukt mycket av mig själv just nu. Har påbörjar behandlingen idag.

    Hur FAN säger jag det till killen jag träffar????? jag skäms och får panik av bara tanken. Detta är en kille jag varit kär i så länge och vi har träffats fram och tillbaka och nu den senaste månaden har det varit bättre än någonsin. Så ska denna äckliga parasit förstöra ! Fyfan vad ledsen jag är. 

    Jag vet inte om det är han som smittat mig eller om jag har smittat honom, men oavsett vad så kommer han ju ha skabb han med.... jag är rädd att han ska äcklas så mycket av mig att han aldrig vill ha med mig o göra igen. Hur ska jag berätta detta till honom? Vad säger man? Hur börjar man? snälla hjälp

  • Svar på tråden SKABB!!!! Hur fan berättar jag det
  • Tomelilla15

    Utgå ifrån att det är han som smittat dig. Fråga var han plockat upp det någonstans. Ingen mening att skämmas för något som du likaväl kan ha fått från honom!

  • Tomelilla15
    112233445566778899 skrev 2019-10-25 15:33:44 följande:

    ja men hur tar man ens upp det?! asså gud mår skit och känner mig så jävla äcklig


    Du säger bara - har fått hudproblem och fått veta att det är skabb. Det kan bara komma från dig så jag undrar var du fått det ifrån?
  • makrillarn

    Jag har haft skabb flera gånger. det har gått över varje gång av sig själv. Allt du behöver är ett starkt sinne som kan stålsätta dig mot klådan. Meditation och isbad är bra tekniker för att tämja ditt sinnes lustar att klia. 


     


    hoppas allt löser sig.

  • Pope Joan II
    112233445566778899 skrev 2019-10-25 15:33:44 följande:

    ja men hur tar man ens upp det?! asså gud mår skit och känner mig så jävla äcklig


    Det är väl inget äckligt med dig för det? Parasiter och annat som gör oss sjuka eller som orsakar oss besvär har ingen hierarki där en del saker är finare att få än annat. Ett kvalster är knappast något som du måste må skit över och skämmas för. 
  • 112233445566778899
    Pope Joan II skrev 2019-10-25 18:11:12 följande:
    Det är väl inget äckligt med dig för det? Parasiter och annat som gör oss sjuka eller som orsakar oss besvär har ingen hierarki där en del saker är finare att få än annat. Ett kvalster är knappast något som du måste må skit över och skämmas för. 
    Jag vet men jag kan inte låta bli, för namnet skabb har ju verkligen ingen positiv klang. Är rädd för att han ska bli äcklad av mig....
  • 112233445566778899
    makrillarn skrev 2019-10-25 17:43:45 följande:

    Jag har haft skabb flera gånger. det har gått över varje gång av sig själv. Allt du behöver är ett starkt sinne som kan stålsätta dig mot klådan. Meditation och isbad är bra tekniker för att tämja ditt sinnes lustar att klia. 


     


    hoppas allt löser sig.


    Tack. Hur kan det gått över av sig själv? Måste man inte behandla med kräm?
  • Pope Joan II
    112233445566778899 skrev 2019-10-25 18:15:38 följande:
    Jag vet men jag kan inte låta bli, för namnet skabb har ju verkligen ingen positiv klang. Är rädd för att han ska bli äcklad av mig....
    Han kanske känner som du, olust över att ha drabbats av invaderande kvalster, men det är ju inte samma sak som att han är äcklad av dig. Du är ju samma person som du var innan det här hände, och det är ju inget obotligt livslångt lidande vi talar om här heller. 

    Du kan väl lika gärna förutsätta att han inte känner sig äcklad som motsatsen? Jag förstår inte vitsen med att skapa ett katastrofscenario för något som egentligen är en bagatell. 
Svar på tråden SKABB!!!! Hur fan berättar jag det