• Anonym (Anonym)

Jobba som hundvakt?

Går det att jobba vitt som hundvakt? Alltså vara hundvakt åt någons hund medan matte och husse är på sitt jobb etc. Hur går man tillväga för att skaffa ett sånt jobb? Har ingen lust att jobba på hunddagis, vill jobba hemifrån och ta hand om max 3 hundar i taget.

• Svar på tråden Jobba som hundvakt?
  • Anonym (F)

Du får väl bli egenanställd. Starta ett företag och börja ragga kunder.

• Anonym (E)

Deja vu, var en tråd väldigt nyligt om detta.

Att försörja sig vitt på det lär vara i princip omöjligt. De flesta kommer inte vilja betala tillräckligt. Titta vad hunddagis i ditt område tar.

• Ignoramus

3 hundar, det är max 3000:-x3 (om du har dem hela dagen, och förbinder dig till alla vardagar). Så 9000:- i månaden inkl moms, då får du väl ta ut 5000:- enligt www.nystartad.se/ om du har 0:- i utgifter.

• Anonym (Vovva)

Man kan antingen ha egen verksamhet eller jobba via något befintligt hundrastningsföretag, men på 3 hundar är det svårt att få hyfsad ekonomi. Jag har jobbat som hundrastare (vitt) och dagmatte (svart), jag hade 110 kr i timmen, och jobbade ca 4 timmar per dag, rastade ca 10-12 hundar, och hade en lön på ca 8500 kr. Resor stod jag själv för.

Som dagmatte hade jag klientens hundar hemma hos mig, 1500 kr per hund, hade som mest 3 stycken.

• Ignoramus

Sen vet jag inte om du måste skaffa en separat försäkring för tiden du passar dem, eller om det går på hundarnas egna.

Svar på tråden Jobba som hundvakt?