• Linnis92

Var ska vi åka?

Önskar tips på weekendresor med följande kriterier

Resa i april

Billigt att bo

Billigt att äta dricka

Mycket sevärdigheter

I Europa

Har kikat på Gdansk, Prag och Bukarest.

Vad kan ni rekommendera ?

Är inte intresserad av London, Madrid, Rom osv.

• Svar på tråden Var ska vi åka?
  • nnnnnnnn

Gdansk är mkt prisvärt. Man kan bo mitt i centrum för några hundralappar per natt och njuta av gamla stadskärnan.

• Linnis92
    nnnnnnnn skrev 2019-10-26 15:43:46 följande:

Gdansk är mkt prisvärt. Man kan bo mitt i centrum för några hundralappar per natt och njuta av gamla stadskärnan.

Tack för ditt svar, är det billigt att äta och dricka i Gdansk? Såg de hade väldigt generösa hotellpriser.
  • nnnnnnnn
    Linnis92 skrev 2019-10-26 15:56:33 följande:
    Tack för ditt svar, är det billigt att äta och dricka i Gdansk? Såg de hade väldigt generösa hotellpriser.

Ja, det är billigt jämfört med Sverige.

Prag är också fint och billigt, men väldigt mycket mer turister än Gdansk.
    Så kolla upp restider, pris för resan mm. innan ni väljer stad. De är väldigt likvärdiga att semestra i, enligt mej, om man vill njuta av en vacker stadskärna och känna sig lite rik.

Man kan lätt kosta på sig att boka hotell i gamla stan, utan att ruinera sig.

• Anonym (Anna)

Jag har varit i Prag av dessa ställen. Inte superbilligt men inte priser som London Wien mm. Väldigt vacker stad som passar för en weekend.

Budapest eller Krakow skulle jag ha funderat på själv. Har inte varit där men ställen jag funderat på att åka till.

• Linnis92
    nnnnnnnn skrev 2019-10-26 15:58:46 följande:

Ja, det är billigt jämfört med Sverige.

Prag är också fint och billigt, men väldigt mycket mer turister än Gdansk.

Så kolla upp restider, pris för resan mm. innan ni väljer stad. De är väldigt likvärdiga att semestra i, enligt mej, om man vill njuta av en vacker stadskärna och känna sig lite rik.

Man kan lätt kosta på sig att boka hotell i gamla stan, utan att ruinera sig.

Tack! Hittade till gdansk för 2000:- med flyg och hotell i gamla stan, var ju väldigt billigt.
  • Linnis92
    Jag är bara jag skrev 2019-10-26 15:46:30 följande:

Prag alla gånger! Varit där flera gånger, en helt fantastisk stad.

Anonym (Anna) skrev 2019-10-26 16:17:26 följande:

Jag har varit i Prag av dessa ställen. Inte superbilligt men inte priser som London Wien mm. Väldigt vacker stad som passar för en weekend.

Budapest eller Krakow skulle jag ha funderat på själv. Har inte varit där men ställen jag funderat på att åka till.

Tack för svar! Ska kolla närmare på Prag.

Budapest har jag varit i, kan verkligen rekommendera, var superfint!
  • Anonym (H)

Krakow är en fantastiskt fin stad och allt är väldigt billigt! Warszawa är nog också precis lika fint och billigt. Hört att Prag ska vara fantastiskt också, vill dit!

• nnnnnnnn
    Linnis92 skrev 2019-10-26 16:18:43 följande:
    Tack! Hittade till gdansk för 2000:- med flyg och hotell i gamla stan, var ju väldigt billigt.
    Slå till!
Svar på tråden Var ska vi åka?