• Myhanna

    Ni som inte mått bra av Hormonspira

    Hej. Jag valde att få min spiral (Kyleena) uttagen i förra veckan då jag misstänker att jag mår psykiskt dåligt av den, får värre pmds/pms besvär.
    Ni som mått dåligt av hormonspiral och valt att ta ut den. hur långt efter att den var ute började ni må bra/bättre? 


    Jag fick som sagt var min uttagen i förra veckan, närmare bestämt på Onsdagen. På Torsdag, Fredag och Lördag hade jag en liten brun flytning som jag tolkade som mens, har fått små bruna flytningar de senaste månaderna vid samma datum. 
    I Torsdags, alltså i förrgår, 8 dagar efter spiralen togs ut hade jag rikligt med ägglossningssekret och en känsla som mensvärk i magen. Jag var förvånad att jag ändå mådde ok, vid ägglossningssekret de andra månaderna har jag antecknat ?nere, deppig, orkar inte mer? osv. Jag kände mig nästan nykär i min man, glad och pilsk. Men så vände det som om man vänder på en hand igår eftermiddag blev nere, deppig, irriterad, sur, arg osv. Grät mig till sömns Igår kväll. Idag har jag varit på ett fasansfullt uselt humör och nere och  deppig. Spiralen är ute som sagt men jag förstår att det är en omställning för kroppen. Blev bara så besviken då jag läst de som har skrivit att dagen efter spiralen togs ut mådde de jätte bra! 


    Tack på förhand 

  • Svar på tråden Ni som inte mått bra av Hormonspira
  • Myhanna
    Johanna1986 skrev 2019-10-26 22:32:46 följande:

    2-3 månader tog de för mig.


     


    Hej. Tack för svar. Okej det tog ändå såpass tid. Skönt att höra. Då får jag ge det tid. Är ju rädd att jag tagit ut den i onödan, att den inte var problemet och att det ska bli ännu värre nu  


  • Johanna1986

    Tror du har gjort helt rätt beslut i detta faktiskt. Har du fb? Gå i så fall in å läs på om hormonspiraler på Vulverine sida. Hon förklarar väldigt bra hur dessa fungerar i kvinnans kropp.

    För min del har hormonspiraler förstört mitt liv i den del att jag e steril idag. Fick två utomkvedshavandeskap å förlorade således båda mina äggledare. 33år gammal.

    Låt de gå lite tid. Försök håll en stabil kost (står också på hennes sida på fb.) så ska du se att de kommer bli bättre. Hon har även inlägg om just pms/PMDS. En väldigt kunnig kvinna om hormonlära! Du kan nog dra nytta av mycket hon har på sin fb sida! För mig har de blivit en aha upplevelse.

    [quote=79990364][quote-nick]Myhanna skrev 2019-10-26 22:45:01 följande:[/quote-nick][/quote]

  • Myhanna
    Johanna1986 skrev 2019-10-27 08:42:59 följande:

    Tror du har gjort helt rätt beslut i detta faktiskt. Har du fb? Gå i så fall in å läs på om hormonspiraler på Vulverine sida. Hon förklarar väldigt bra hur dessa fungerar i kvinnans kropp.

    För min del har hormonspiraler förstört mitt liv i den del att jag e steril idag. Fick två utomkvedshavandeskap å förlorade således båda mina äggledare. 33år gammal.

    Låt de gå lite tid. Försök håll en stabil kost (står också på hennes sida på fb.) så ska du se att de kommer bli bättre. Hon har även inlägg om just pms/PMDS. En väldigt kunnig kvinna om hormonlära! Du kan nog dra nytta av mycket hon har på sin fb sida! För mig har de blivit en aha upplevelse.

    [quote=79990364][quote-nick]Myhanna skrev 2019-10-26 22:45:01 följande:[/quote-nick][/quote]


    Hej och tack för ditt svar    
    Ja jag har facebook, jag har tittat in på den sidan och även på Instagram, men har inte orkat läsa något. Jag får väl göra det. 


    Åh nej jag är hemskt ledsen för din skull fy så tragiskt! 

    jo jag måste nog låta det gå en tid. Tack Jag ska försöka ta mig ork att läsa. 

Svar på tråden Ni som inte mått bra av Hormonspira