• Actionisbest

    Vem kör till jobbet?

    Hej!

    En liten snabbt fråga bara!

    Jag fick en anställning på ett företag. Jag berättade för chefen (innan jag blev anställd) att jag hade blivit av med körkortet i drygt ett år. Det va inga problem för honom. Jag kunde åka med en anställd till jobbet varje dag. Nu får jag tillbaka det! Skall jag köra den som har skjutsat mig nu ca ett år framöver eller vad?

    Mvh!

  • Svar på tråden Vem kör till jobbet?
  • enable007

    Ja fan , Karma is a bitch :P

    Men man behöver inte , hur har ni kommit i överens ?

  • Ful Anka

    Jag tycker du ska säga att du blivit av med körkortet igen så slipper du köra.


    This is my life and I don't care
  • KajsaMia

    Gå bara och erbjuda det till din kollega :) Men kanske slipper du det ändå, jag skulle nog själv artigt tacka nej eftersom jag gillar att köra själv. 

  • BurningDiamond

    Om ni nu har samåkt i nästan ett år (?) så har ni väl någon sorts kommunikation? Det borde väl inte vara supersvårt att prata med personen och fråga hur denna vill göra.

    Sedan beror det lite på hur ni gjort, om du betalat en rimlig summa för att samåka (bensin + slitage + "omvägen" att hämta/lämna osv) så är personen monetärt kompenserad och "tjänsten" köpt och betald.

  • Actionisbest

    Taaack för alla svar!! Uppskattar det jätte mycket! Alltså de är ju typ inget problem! Jag kanske va otydlig. För vi använder ju firmabil. En som chefen står för alla kostnader för. Men det kanske inte gör nån skillnad:) För han anställde ju mig utan körkort. Och det va ju chefen med på. Visst det va dumt av mig att bli av med det. Men samtidigt så är det ju så läget låg till just under den perioden. Den anställde fick ju i uppgift att hämta lämna mig. Han körde 2 km extra varje dag. Sen skulle vi ju till samma arbetsplats Känns bara konstigt att köra han i ett år när han själv har körkort. Liksom jag va ju av med det. Det känns som det är en skillnad där?

Svar på tråden Vem kör till jobbet?