• Busen123

    Hjälp! Vem är pappan?!

    ej!

    Det är så att jag är gravid. Jag trodde att jag var i vecka 8 nu men enligt ultraljud så är jag i vecka 7 tror jag, så förmodligen sa dom att min ägglossning och befruktning var senare än vad jag trott.

    Jag hade sex med en kille 10/9 (min mens sista dag) och sedan hade jag sex med en annan den 15/9 alltså 5 dagar efter. På min ägglossningskalender står det att min äl skulle vara 16-17/9. Dock kan den ligga senare då min graviditet är en vecka tillbaka dragen.

    Vem är med störst sannolikhet pappan tror ni? Snälla hjälp...

  • Svar på tråden Hjälp! Vem är pappan?!
  • Anonym (Hmm)

    Kille nr 2 e mes sannolikt pappan. Hur tänkte du egentligen här? Viste killarna om detta? Använde ni inte skydd?

  • viseversa
    Anonym (Hmm) skrev 2019-10-28 19:06:24 följande:

    Kille nr 2 e mes sannolikt pappan. Hur tänkte du egentligen här? Viste killarna om detta? Använde ni inte skydd?


    Hur tänkte DU här? Är det tjejens ansvar att se till så killarna plastar in kuken innan dom ligger?

    Tycker du inte männen själva får ta ansvar för sitt kön och var dom stoppar det oskyddat?

    Antar att dom båda vet hur barn blir till och vill man inte riskera barn så använder man kondom. Att förlita sig på att det alltid är kvinnans ansvar är väldigt naivt.
  • Busen123
    Anonym (Hmm) skrev 2019-10-28 19:06:24 följande:

    Kille nr 2 e mes sannolikt pappan. Hur tänkte du egentligen här? Viste killarna om detta? Använde ni inte skydd?


    Har inte kunnat få barn igen sen 2012. Så inte direkt planerst att en graviditet skulle komma nu. Givetvis vet killarna om detta och de tar sitt ansvar i det hela. Graviditeten är önskad då jag vill ha barn och det är bra grabbar så.
  • Cereal Killer

    Är du exakt 7 veckor gången enl ul så hamnar äl på 23/9. 7 veckor och några dagar så hamnar den tidigare. Därtill kan ul diffa på några dagar, ibland ännu mer, och har man regelbunden mens och ul-beräkningen hamnar relativt nära det beräknade så brukar det beräknade datumet stämma bäst (jag vet att man i Sverige alltid utgår från ul-dateringen, men rent statistiskt är den bara bäst om det skiljer över en vecka mellan datumen).

    Sannolikheten är således något större att det är kille två, men det kan nästan lika gärna vara den andra.

  • Anonym (Felicia)

    Jag tror ni tänker fel väl? Kille 1 får jag det till 

  • Anonym (Hmm)
    viseversa skrev 2019-10-28 21:45:42 följande:

    Hur tänkte DU här? Är det tjejens ansvar att se till så killarna plastar in kuken innan dom ligger?

    Tycker du inte männen själva får ta ansvar för sitt kön och var dom stoppar det oskyddat?

    Antar att dom båda vet hur barn blir till och vill man inte riskera barn så använder man kondom. Att förlita sig på att det alltid är kvinnans ansvar är väldigt naivt.


    Absolut har de de. Jag e helt enig med dej. Men här i denna tråd låter de som ts va ute efter att bli gravid. Varför strular man då runt med två olika killar. Sedan framgick de ibte onde vise om ts avsikter eller inte.

    Har varit med om en tjej som va lämnade son kille åkte hem till sitt x. Sa att hon hade spiralen kvar. De hade sex. Åkte sedan tillbaka till killa 2 å hade sex dagarna efter där med å blev gravid. Denna press på killa 2 hade. Han hade sådan ångest över att de va sjukt. å till viss del tycker ja att man ibte ska luta till sog en graviditet. Där av alla frågor. Nu framgår de dock att killarna va med på notan.
  • enanna
    Anonym (Felicia) skrev 2019-10-29 03:47:32 följande:

    Jag tror ni tänker fel väl? Kille 1 får jag det till 


    Allt pekar på kille 2, även om båda är möjliga. Andra killen hade hon sex med två dagar före beräknad ägglossning, kille 1 betydligt tidigare. Dessutom tyder ultraljudet på att ägglossning var senare än kalendern räknat. Hur tänkte du?
  • viseversa
    Anonym (Hmm) skrev 2019-10-29 06:20:55 följande:
    Absolut har de de. Jag e helt enig med dej. Men här i denna tråd låter de som ts va ute efter att bli gravid. Varför strular man då runt med två olika killar. Sedan framgick de ibte onde vise om ts avsikter eller inte.

    Har varit med om en tjej som va lämnade son kille åkte hem till sitt x. Sa att hon hade spiralen kvar. De hade sex. Åkte sedan tillbaka till killa 2 å hade sex dagarna efter där med å blev gravid. Denna press på killa 2 hade. Han hade sådan ångest över att de va sjukt. å till viss del tycker ja att man ibte ska luta till sog en graviditet. Där av alla frågor. Nu framgår de dock att killarna va med på notan.
    Ts ligger med exakt villa hon vill när hon vill. Och nu använde varken killarna eller ts skydd vilket är alla vuxna inblandades ansvar och det blev en graviditet. Så ser det ut nu. Och mest troligt är kille 2 pappan så det behöver hon inte fundera så mycket på heller.
  • viseversa
    Anonym (Hmm) skrev 2019-10-29 06:20:55 följande:
    Absolut har de de. Jag e helt enig med dej. Men här i denna tråd låter de som ts va ute efter att bli gravid. Varför strular man då runt med två olika killar. Sedan framgick de ibte onde vise om ts avsikter eller inte.

    Har varit med om en tjej som va lämnade son kille åkte hem till sitt x. Sa att hon hade spiralen kvar. De hade sex. Åkte sedan tillbaka till killa 2 å hade sex dagarna efter där med å blev gravid. Denna press på killa 2 hade. Han hade sådan ångest över att de va sjukt. å till viss del tycker ja att man ibte ska luta till sog en graviditet. Där av alla frågor. Nu framgår de dock att killarna va med på notan.
    Lura sig till en graviditet? Åter igen så är det bådas ansvar att skydda sig mot sjukdomar och graviditet. För spiral är inte 100% skydd mot graviditet och inte det minsta skydd mor sjukdomar. Och som sagt hon ligger med vem hon vill. Och vuxna män är fullt kapabla till att ta ansvar för sin egen penis och köpa kondomer som dom också använder varje gång dom ligger om dom inte vill bli pappa. Ganska enkelt faktiskt.
  • Busen123
    Cereal Killer skrev 2019-10-28 23:26:24 följande:

    Är du exakt 7 veckor gången enl ul så hamnar äl på 23/9. 7 veckor och några dagar så hamnar den tidigare. Därtill kan ul diffa på några dagar, ibland ännu mer, och har man regelbunden mens och ul-beräkningen hamnar relativt nära det beräknade så brukar det beräknade datumet stämma bäst (jag vet att man i Sverige alltid utgår från ul-dateringen, men rent statistiskt är den bara bäst om det skiljer över en vecka mellan datumen).

    Sannolikheten är således något större att det är kille två, men det kan nästan lika gärna vara den andra.


    Hej! Tack för svar :) jag är 6+3 idag. Enligt beräkningarna från ultraljudet.
  • Busen123
    Busen123 skrev 2019-10-29 11:30:26 följande:

    Hej! Tack för svar :) jag är 6+3 idag. Enligt beräkningarna från ultraljudet.


    Sen som sagt var jag två veckor tillbaka skjuten och nu en vecka. Så de kan ju gå till ursprungliga datumet sen. Men då måste de ju ändå vara kille 2, kille nr 1 känns väldigt långt bort då
Svar på tråden Hjälp! Vem är pappan?!