• Touma

    Min son grinar Lätt!

    Jag har ett problem, min son gråter lätt, över det lilla minsta så grinar han, skriker jag eller pratar med honom eller om jag tittat på honom ifall han gjort ngt fel så grinar han!

    Hans pappa vill gärna inte att man gör honom ledsen samt ha tålamod, men jag har fått nog över att hålla ut för varje gång han gråter!

    Har försökt på lugnt sätt att förklara att det är fel och att det inte löser med att gråta, och att han ska säga ut sina känslor men han är så himla envis samt så tror han att han ska få göra nästan vad han vill genom att gråta och när hans pappa ser honom gråta då blir det heövettw hemma!

    Snälla kan någon hjälpa mig få honom att sluta gråta över allt och inget! Jag har fått nog :?(

  • Svar på tråden Min son grinar Lätt!
  • legomum

    Det är väl snarare du som ska ha mer tålamod med ditt barn.

    Att ditt barn gråter när du skriker på honom är väl ändå inte så konstigt.

    Ta ett djupt andetag och ge barnet en kram istället. Du gör honom sjuk om du fortsätter i samma stil.

  • Barbro45

    Är sonen 6 år eller 12 år? Hur problemet ska bemötas beror helt på barnets ålder.

  • Wolfie13

    Ja precis hur gammalt är barmet?? Går ju inte annars att svara på.

    Men du låter inte direkt omtänksam...

  • Sisisisi

    Varför skriker du ens på honom? Vad händer när hans pappa ser att han gråter?


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Vivala
    Sisisisi skrev 2019-10-29 06:38:48 följande:

    Varför skriker du ens på honom? Vad händer när hans pappa ser att han gråter?


    Men det finns väll många anledningar att man skriker. Jag behöver göra det dagligen för att bryta .in 2 åring från att skada sig själv eller sin lillebror genom oaktsamhet.
  • Sisisisi
    Vivala skrev 2019-10-29 06:42:21 följande:

    Men det finns väll många anledningar att man skriker. Jag behöver göra det dagligen för att bryta .in 2 åring från att skada sig själv eller sin lillebror genom oaktsamhet.


    Ganska säker på att man kan lösa sådana situationer utan att skrika.
    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Vivala
    Sisisisi skrev 2019-10-29 06:44:46 följande:

    Ganska säker på att man kan lösa sådana situationer utan att skrika.


    Så om unge står och är beredd att hoppa nånstans ifrån så kan man inte skrika nej för att få deras uppmärksamhet? Jag måste kunna gå ut i köket och göra mat till exempel.
  • legomum

    Barnet blir ju rädd när du skriker. En tvååring.

    Du skrämmer ditt barn och så blir du arg för att han är rädd.

    Vad tänker du med?

  • Moder1

    Barn är olika känsliga.

    Att skrika på ett barn är väldigt oproduktivt och skapar ofta en känsla av otillräcklighet/osäkerhet hos barnet.

    Prova att samtala med barnet på barnets nivå.

    Var tydlig och saklig så han vet vad som förväntas av honom.

    Han har ju rätt till sina känslor samtidigt som Det är ditt/ert ansvar att hjälpa honom att hantera dem.

  • Nettan69

    Skrika är väll kanske inte den bästa lösningen. Prata och vägled ditt barn istället. Sedan håller jag med om att gråt inte ska vara en anledning till att komma undan med saker. Ok att han gråter med han behöver också göra det som väntas av honom...

Svar på tråden Min son grinar Lätt!