• Mon 28 Oct 2019 20:14
    838 visningar
    5 svar
    5
    838

    Era bästa restips till norrskenet?!

    Är värdelös på att söka mig till bra information... heh..

    Har ni rest till norra Sverige för att se norrsken?Vilken arrangör/resmål är värd att besöka?

    Några budgettips??

    Blir det billigare att boka allt enskilt, resa, hotell och aktivitet eller ska jag satsa på ett paket från någon researrangör?

  • Svar på tråden Era bästa restips till norrskenet?!
  • Mon 28 Oct 2019 20:43
    #1

    Hoppa över bottenhavet till Finland. Arctic Eye har bra hotell och norrskensskådning i både Rovaniemi och Luosto. Har du barn med dig så kan de också ha mycket roligt i Tomtebyarna.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Mon 28 Oct 2019 20:50
    #2

    Jag har bott i Luleå och bor nu i umeå. Jag skulle rekommendera dig att inte boka något ?norrskens-jakt?. Det blir mycket billigare om du bara tar hotell, transport osv. För norrskenet är ju inte garanterat bara för att det är en turist sak ni beställer. Det finns appar som visar på hur stor sannolikhet det är att se norrsken, fb-grupper med ?aurora hunters? och allt man behöver göra är att komma lite ifrån stan, en skog, vatten vad som helst, för att kunna se norrskenet. Så sådana ?åk hundsläde och se norrsken? är ju lite turist-fälla och inget garanterat norrsken ändå. Kolla upp appar och Facebook-grupper skulle jag säga :) men om det är själva upplevelsen i sig så är väl en norrskens-jakt mysigt liksom.

  • Mon 28 Oct 2019 20:52
    #3

    Aurora Borealis reseförmedling

  • Mon 28 Oct 2019 20:52
    #4
    RubicsCube skrev 2019-10-28 20:50:18 följande:

    Jag har bott i Luleå och bor nu i umeå. Jag skulle rekommendera dig att inte boka något ?norrskens-jakt?. Det blir mycket billigare om du bara tar hotell, transport osv. För norrskenet är ju inte garanterat bara för att det är en turist sak ni beställer. Det finns appar som visar på hur stor sannolikhet det är att se norrsken, fb-grupper med ?aurora hunters? och allt man behöver göra är att komma lite ifrån stan, en skog, vatten vad som helst, för att kunna se norrskenet. Så sådana ?åk hundsläde och se norrsken? är ju lite turist-fälla och inget garanterat norrsken ändå. Kolla upp appar och Facebook-grupper skulle jag säga :) men om det är själva upplevelsen i sig så är väl en norrskens-jakt mysigt liksom.


    Tack! Bra råd! :)
  • Mon 28 Oct 2019 20:53
    #5
    AniieeHär skrev 2019-10-28 20:43:34 följande:

    Hoppa över bottenhavet till Finland. Arctic Eye har bra hotell och norrskensskådning i både Rovaniemi och Luosto. Har du barn med dig så kan de också ha mycket roligt i Tomtebyarna.


    Bra tips! Finland är absolut tänkbart då jag har min släkt där. :)
Svar på tråden Era bästa restips till norrskenet?!