• Anonym (Pinsam)

    Sladdrig mage

    Måste få fråga en sak angående kroppen som gör mig väldigt obekväm. Har varit gravid 3 ggr och magen har blivit väldigt uttänjd. Hur mycket jag än tränar så drar den inte ihop sig. Det blir särskilt märkbart vid sex bakifrån och från sidan. Jag är singel just nu så det är inte med någon som jag är så bekväm med. Allt det där hindrar mig från att träffa någon ny och jag är för feg för att plastikoperera mig. Hur kan jag lära mig att slappna av och hantera det som är ett faktum?

  • Svar på tråden Sladdrig mage
  • Anonym (Här är en till)

    Känner igen mig i det du skriver. Har varit på konsultation hos plastikkirurgen, men fick veta att det skulle kosta 75000 att fixa. Så nu får jag försöka leva med min sladdriga mage. Det är skitjobbigt för den ser rätt snygg ut när jag har kläder på mig, det är när jag tar av mig trosorna som man ser hänger. Eller när jag ligger ner - då är den katastrof!!!

    Har inga bra tips tyvärr...

  • Anonym (Pinsam)

    [quote=79996594][quote-nick]Anonym (Här är en till) skrev 2019-10-29 18:18:45 följande:[/quote-nick]Känner igen mig i det du skriver. Har varit på konsultation hos plastikkirurgen, men fick veta att det skulle kosta 75000 att fixa. Så nu får jag försöka leva med min sladdriga mage. Det är skitjobbigt för den ser rätt snygg ut när jag har kläder på mig, det är när jag tar av mig trosorna som man ser hänger. Eller när jag ligger ner - då är den katastrof!!!

    Har inga bra tips tyvärr...[/

    Mätte de hänget?

    För min del så sa de att landstinget bekostar över 3,5 cm. Jag hade 7,5 och hade lätt fått det gjort så sett. Men jag är feg. Ser andra kvinnor på gymmet och i badhuset som har det värre än jag men som uppenbarligen kan leva med det. Frågan är vad och hur man gör för att acceptera kroppen tillräckligt för att skäppa in någon annan.

  • Anonym (en man)

    Förstår att det inte är eller blir helt lätt att förlika sig med...säker än svårare om och när man blir och är singel. MEN, man är den man är, glöm inte det. Lever tillsammans med en partner som säkert känner på samma vis med liknande resultat efter tre graviditeter och jag gör absolut ingen skillnad från innan och efter. När du träffar någon som gillar dig tror jag iaf inte att den personen gillar dig mindre för det. Sen finns det tyvärr idioter mest överallt. Undvik dem :)

  • Anonym (Här är en till)
    Anonym (Pinsam) skrev 2019-10-29 18:28:01 följande:

    [quote=79996594][quote-nick]Anonym (Här är en till) skrev 2019-10-29 18:18:45 följande:[/quote-nick]Känner igen mig i det du skriver. Har varit på konsultation hos plastikkirurgen, men fick veta att det skulle kosta 75000 att fixa. Så nu får jag försöka leva med min sladdriga mage. Det är skitjobbigt för den ser rätt snygg ut när jag har kläder på mig, det är när jag tar av mig trosorna som man ser hänger. Eller när jag ligger ner - då är den katastrof!!!

    Har inga bra tips tyvärr...[/

    Mätte de hänget?

    För min del så sa de att landstinget bekostar över 3,5 cm. Jag hade 7,5 och hade lätt fått det gjort så sett. Men jag är feg. Ser andra kvinnor på gymmet och i badhuset som har det värre än jag men som uppenbarligen kan leva med det. Frågan är vad och hur man gör för att acceptera kroppen tillräckligt för att skäppa in någon annan.


    Där jag bor är det 7cm som gäller, men jag har inte fått det mätt... Jag skulle lätt operera mig om jag skulle få det betalt!
  • Slobbodan

    Om du hittar o klickar rätt med en man o känner dig trygg. Så kommer du aldrig tänka på att det sladdrar lite. Jobba på att släppa dina spärrar o njuta istället. Lycka till :)

Svar på tråden Sladdrig mage