• AS69

    Ålderssynthet och operation; sorry om OT!

    Jag undrar om någon här opererat sig mot ålderssynthet och hur det gått.

    Anledningen till att jag frågar är att jag förra hösten gjorde en sådan op precis före min 50-årsdag. Allt gick bra, post-op kontroll visade lätt svullnad men det var helt normalt och allt annat UA.

    Nu, nio månader senare, har jag plötsligt fått problem med dimsyn på både långt och nära håll - jag får luta mig framåt för att se vad det står på datorskärmen, och kan inte heller läsa vad som står på skyltar på ett par hundra meterers håll. Därför har jag svårt att köra bil i nuläget.

    Jag känner mig både villrådig och lätt orolig och då jag före op läste så många lyriska inlägg online om hur fantastiskt ingreppet var och hur personerna i fråga plötsligt klarade sig utan läsglasögon...så jag lade ned 65.000:- på op och nu vet jag inte om det verkligen blev så mkt bättre på sikt.

    Jag ska kontakta kliniken, men ville först bara höra med andra som gjort samma op (om det finns någon här) för att få lite mer kött på benen först...! Klin erbjuder 5-årsgaranti så jag är inte orolig egentligen, men vill helst vara förberedd på vad jag kan få höra om ni förstår...all input mottages tacksamt.

  • Svar på tråden Ålderssynthet och operation; sorry om OT!
  • Woopsie

    Det är väl tyvärr så att operationen inte blir 100%ig på alla. Såklart ska du kontakta kliniken och se vad som tycker.

    Sen undrar jag hur du tänker att du skulle kunna vara ot i din egen trådstart? Och kategori kropp ingår ju absolut ögon i. :)

  • AS69

    Jo, fast mitt problem är inte bara svårt att se klart på nära håll utan också på långt håll, t.ex. så att det är svårt att köra bil. Så var det inte efter op utan problemen dök upp efter ca nio månader. Om op inte var 100%-igt lyckad tycker jag att jag borde ha sett sämre direkt efteråt.

Svar på tråden Ålderssynthet och operation; sorry om OT!