• Anonym1199

Hur långt ska man kunna dra förhuden bak vid stånd?

Hej,

Jag omsnörde mig (delvis) för fyra veckor sedan då jag hade för trång förhud. Jag har nu sett att ollonet åker tillbaka av sig själv vid stånd något de inte gjort tidigare. Jag är dock orolig att det fortfarande är för trångt. Jag kan med näppe dra tillbaka förhuden vid stånd max 1 cm bakom ollonet. Har gjort lite ont några gånger också. Är detta normalt eller ska man kunna dra tillbaka den mer vid stånd? Eller spelar det någon roll?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur långt ska man kunna dra förhuden bak vid stånd?
  • Anonym1199

Ska stå omskärde i början. *

• Anonym (B)

Har du gjort en omskärelse så har du ju ingen förhud att dra bak längre..

Eller är det så att du gjort en frenulumplastik kanske?

• Anonym (-)

Vid stånd kan jag inte dra den tillbaka alls. Bara vid slakt tillstånd.

• Anonym1199
    Anonym (-) skrev 2019-10-29 22:07:20 följande:

Vid stånd kan jag inte dra den tillbaka alls. Bara vid slakt tillstånd.

Men är förhuden bakom ollonet? Eller lyckas du inte få förhuden bakom ollonet?
  • Anonym1199
    Anonym (B) skrev 2019-10-29 22:06:10 följande:

Har du gjort en omskärelse så har du ju ingen förhud att dra bak längre..

Eller är det så att du gjort en frenulumplastik kanske?

Ja, det stämmer. Försökte förklara det med ?delvis? omskärelse. ;)

Har du något bra svar på min fråga också?
  • Anonym (-)
    Anonym1199 skrev 2019-10-29 22:13:05 följande:

Men är förhuden bakom ollonet? Eller lyckas du inte få förhuden bakom ollonet?

Jag lyckas inte dra förhuden bakåt över ollonet. Jag kan dra det ett par millimeter, inte mer. Vid stånd alltså.
  • Anonym (B)
    Anonym1199 skrev 2019-10-29 22:14:32 följande:

Ja, det stämmer. Försökte förklara det med ?delvis? omskärelse. ;)

Har du något bra svar på min fråga också?

Väldigt svårt att svara på utan någon större info. Trång förhud verkar du ju inte lida av längre då den dras tillbaka av sig själv vid stånd. Däremot verkar det som att din frenulum är för kort. Om jag förstår det rätt så börjar ollonet ?peka? mot fötterna om du drar bak förhuden?

Det är ju ett tecken på att strängen är för kort, att ollonet åker med när det blir spänning strängen.

Jag har själv gjort två operationer utan resultat. Det slutade med en tredje där jag helt enkelt gjorde en full omskärelse och tog bort förhuden helt.
  • Anonym1199
    Anonym (Li) skrev 2019-10-29 22:15:52 följande:
    Okej, tack för ditt svar. Jag skulle vilja veta från någon som får tillbaka förhuden över ollonet vid stånd hur långt de kan dra ner den? Osäker på om 1 cm är onormalt och att det är för trångt.
  • Anonym1199
    Anonym1199 skrev 2019-10-29 22:23:45 följande:

Okej, tack för ditt svar. Jag skulle vilja veta från någon som får tillbaka förhuden över ollonet vid stånd hur långt de kan dra ner den? Osäker på om 1 cm är onormalt och att det är för trångt.

Tack för ditt svar. Jag undrade bara vad du menar med att ollonet pekar mot fötterna?
  • Anonym (B)
    Anonym1199 skrev 2019-10-29 22:23:45 följande:

Hur långt du kan dra tillbaka förhuden är högst inviduellt. Men en tumregel är att det inte ska strama åt och göra ont. Kan du dra tillbaka den över ollonet och sen en cm till låter det högst normalt, men ont ska det ju inte behöva göra..

hur länge sedan var det du opererades, för det kan ju vara så att allt inte är 100% läkt än och att det är orsaken till obehag.
  • Anonym1199
    Anonym (B) skrev 2019-10-29 22:27:52 följande:

Hur långt du kan dra tillbaka förhuden är högst inviduellt. Men en tumregel är att det inte ska strama åt och göra ont. Kan du dra tillbaka den över ollonet och sen en cm till låter det högst normalt, men ont ska det ju inte behöva göra..

hur länge sedan var det du opererades, för det kan ju vara så att allt inte är 100% läkt än och att det är orsaken till obehag.

Tack för ditt svar. Det var fyra veckor sedan. Det är det jag också tänkt på, det kanske bara är tillfälligt. Har fortfarande några stygn som sitter kvar. Men kanske inte behöver oroa mig då. Tack igen för ditt svar.
  • Anonym (B)
    Anonym1199 skrev 2019-10-29 22:25:55 följande:

Tack för ditt svar. Jag undrade bara vad du menar med att ollonet pekar mot fötterna?

Ska försöka förklara på ett bra sätt.

Normalt sätt så ligger ju ollonets undersida parralellt med penisens undersida. Om du drar bak förhuden och ollonet börjar peka nedåt (som om du trycker på det på ovansidan) så är det ett tecken på att strängen (frenulum) är för kort.

Hoppas du förstår vad jag menar. Om inte så kan du googla ?tight frenulum? för att få en bild på vad jag menar. Men jag varnar dig att det är inte en jätterolig bildsökning och förvisso även extrema fall.
  • Anonym1199
    Anonym (B) skrev 2019-10-29 22:34:35 följande:

Ska försöka förklara på ett bra sätt.

Normalt sätt så ligger ju ollonets undersida parralellt med penisens undersida. Om du drar bak förhuden och ollonet börjar peka nedåt (som om du trycker på det på ovansidan) så är det ett tecken på att strängen (frenulum) är för kort.

Hoppas du förstår vad jag menar. Om inte så kan du googla ?tight frenulum? för att få en bild på vad jag menar. Men jag varnar dig att det är inte en jätterolig bildsökning och förvisso även extrema fall.

Tack för ditt utförliga svar. Jag tror man gjorde något med strängen under operationen så borde inte kvar det isf. Men ska skicka ett meddelande till dem och fråga om de förlängde den vid operationen. Ska avvakta och se och använda lite kortison under tiden. Det var ju ganska nyligen jag gjorde operationen så kan också vara lite svullet.
Svar på tråden Hur långt ska man kunna dra förhuden bak vid stånd?