Efter intervju - tolkning?
Valde anonymt nick då jag har kollegor här och de inte vet jag söker nytt jobb. Jag har sökt ett nytt arbete, inom en myndighet så det är mer fyrkantigt och långsamt med rekryteringen.
Var på intervju och hade bra känsla. De meddelade att de hade några kvar att intervjua och veckan efter på måndagen skulle meddela HR vem de valt som de ville ha. Därefter skulle de ringa referenser på den som de valt.
Jag var på intervju en måndag. De skulle då alltså intervjua fler den veckan och nästkommande vecka på måndag prata med HR och sen ringa referenser på den de valt.
På onsdagen samma vecka som intervjun ringer de samtliga mina referenser. Jag blir förvånad då det inte var så de sagt men samtidigt glad då de sagt de skulle ringa referens på den de valt. Jag vet att mina referenser sa bra saker.
Det har nu gått en vecka efter att de ringde referens och två dagar efter de sa att de skulle tala med HR. I förra veckan kändes det sjukt lovande och jag tänkte att de hör säkert av sig i början på denna vecka efter samtal med HR. Men jag har inte hört någonting. Och nu sjunker hoppet och frågorna ökar för varje dag.
Går det på nåt sätt tolka? De har i standardmail till samtliga sökanden tidigare meddelat att de fått många ansökningar och inte har tid att svara på allmänna frågor, så höra av sig bara för att veta hur det går är uteslutet.