• Thu 31 Oct 2019 15:59
    252 visningar
    2 svar
    2
    252

    Vill skaffa syskon efter vår älskade son som vi fått med hjälp av ivf för 5 år sedan

    Hej!
    Ja vart ska jag börja...
    Jag och min sambo kämpade i flera år(använde egentligen aldrig skydd) med att få barn. Gick tillslut igenom ett utredning då de inte hittar något "fel" var vi ofrivilligt barnlösa. Efter 3 misslyckade inseminationer ställde läkaren oss i ivf kö. Vi blev tack och lov gravida på första försöket vilket är vår älskade son på nu 5 år. Efter att sonen blivit 1 år sökte vi hjälp igen men nu privat. Vi betalade för 3 ivf försök, blev gravid även då på första men fick missfall och de andra försöken blev ingen graviditet. Nu har läkare konstaterat endometrios  (vilket ingen sett innan i utredningar) då jag fått operera bort en endometriosknöl i nedre delen av magen.
    Vi försöker ändå och hoppas att vi blir gravida naturligt, hoppet är det sista som sviker säger man ju! Vi vill inte betala mera ivf försök då det känns som min kropp inte orkar mera hormoner och inre stress som blir av alla besök, tider, sprutor osv. Min fråga är finns det nån/några som fått syskon naturligt efter ivf??Hjärta
    Finns det några som blivit gravida trots endometrios?Hjärta
    Jag är ju ändå 37 år nu tyvärrRynkar på näsan

  • Svar på tråden Vill skaffa syskon efter vår älskade son som vi fått med hjälp av ivf för 5 år sedan
  • Thu 31 Oct 2019 17:32
    #1

    Har bekanta som fick första barnet efter minst 2 IVF:er och andra barnet spontant mindre än 2 år senare. Glad Det finns många som fått barn spontant trots endo. Långt ifrån alla får svårt att bli gravida fast de har endo.

  • Thu 31 Oct 2019 18:25
    #2

    TackGlad
    Alltid härligt att höra att det faktiskt går, iaf för några, det ger hopp och ork att fortsätta hoppas och försöka.
    Känns bara som man har mycket odds emot sig men inget som talar till fördel...
    Men vi försöker, kommer nog göra det tills jag är strax över 40, sen kommer vi nog "lägga ner"

Svar på tråden Vill skaffa syskon efter vår älskade son som vi fått med hjälp av ivf för 5 år sedan