• Selmans

    Sällskap för vakna bebisföräldrar

    Ja här sitter jag. Byggt upp tre kuddberg bakom ryggen och på vardera sida av mig så att jag inte kan röra mig utifall jag råkar somna. Bebisen, 3 månader, är av okänd anledning otröstlig och ligger på mitt bröst, snyftande med uppspärrade ögon. Gissar att hon laddar upp för nästa gråtpass inom några minuter.

    Total tortyr för mitt hjärta att bara kunna lyssna på hjärtskärande gråt men inte kunna hjälpa. Hon är inte hungrig, blöjan är torr, hon har sovit bra och regelbundet under dagen. Antar det är magen men pysventil och magmassage hjälper inte ikväll.

    Någon annan kämpe därute? Hur har du det? Håll mig sällskap!

  • Svar på tråden Sällskap för vakna bebisföräldrar
  • Lilyje

    Min 6 månaders har två tänder som håller på att bryta igenom, så hon är inte så glad. Från att ha sovit hela nätterna till att vakna varje timme. Tycker så synd om henne :(


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Anonym (Kämpigt)

    Jobbigt.. Jag har en fem månaders som haft perioder med skrik och sömnlöshet. Har du provat gå runt med bebis i bärsele för att trösta? Tända lampor om det är mörkt? Sätta den i babysitter och gunga? Köra en sväng i bilen?

    Magont - provat magdroppar? Minifom? Annat märke ersättning om inte helammas? Utesluta tex koffein och vitlök om ammas?

    Jag blev så besviken när det ?ska? bli lättare efter 3 månader. tog ett tag innan jag hittade vad min dotter behövde för att må bättre. Så fortsätt leta och kämpa!

Svar på tråden Sällskap för vakna bebisföräldrar