• bananen86

    Kört iväg ny crockpot utan att diska ur

    Vi har haft en crockpot från champion som vi använt mycket. Jag slog sönder själva grytan i keramik, så fick nyss en ny exakt lika av min sambo. Nu till min fråga! Körde nyss iväg en skinkstek i den helt utan att tänka på att den var ny ur kartong, så jag diskade inte ur den. Torkade inte ens i den! Kan vi äta maten utan att det är farligt, eller vad tror ni?! Står givetvis i manualen att den ska DISKAS och TORKAS ur innan första användning men står inte som någon varning direkt.

  • Svar på tråden Kört iväg ny crockpot utan att diska ur
  • bananen86

    Om det spelar någon roll ang om det är "farligt" eller ej kan jag tillägga att vi är två vuxna som skall äta av maten. Ingen gravid å inga barn. ;)

  • bananen86

    Om det spelar någon roll ang om det är "farligt" eller ej kan jag tillägga att vi är två vuxna som skall äta av maten. Ingen gravid å inga barn. ;)

  • bananen86

    Om det spelar någon roll ang om det är "farligt" eller ej kan jag tillägga att vi är två vuxna som skall äta av maten. Ingen gravid å inga barn. ;)

  • bananen86
    bananen86 skrev 2019-11-01 15:55:49 följande:

    Om det spelar någon roll ang om det är "farligt" eller ej kan jag tillägga att vi är två vuxna som skall äta av maten. Ingen gravid å inga barn. ;)


    OJ! Var verkligen inte meningen med tre lika svar...
  • 8airam8

    Ät. Det värsta som kan hända är att ni får lite damm i magen.


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • bananen86
    8airam8 skrev 2019-11-01 16:22:22 följande:

    Ät. Det värsta som kan hända är att ni får lite damm i magen.


    Ja det sa sambon också... Den lär ju inte vara diskad från fabriken, så det är väl därför det står att den ska diskas. Man får fasen kemikalier-skräck i dagens samhälle. Vad man än gör eller äter så läser man sedan att det antingen är cancerframkallande eller farligt på något annat vis. Haha.
  • sissela82

    Maten blir ju kokad och där med försvinner alla bakterier som kunnat finnas i den. Jag skulle absolut äta maten utan oro.

Svar på tråden Kört iväg ny crockpot utan att diska ur